Yabancı turistlerin Türk mutfağı hakkındaki görüşleri
Abstract
Türk mutfak kültürü eski ve köklü bir mutfak olmasıyla her zaman ön planda tutulmuştur.
Bu da yabancı turistlerin ilgi odağı haline gelmiş ve gerek turlar gerek tatilleri sırasında
Türk mutfağından yiyecek ve içecekleri tatma fırsatları bulmuşlardır. Bu doğrultuda
araştırmanın amacı, Ayvalık yöresini ziyaret eden yabancı turistlerin konaklamaları
sırasında Türk mutfak kültürüne ait yiyecek ve içeceklerin tadımından sonraki görüşlerinin
tespit edilmesidir. Bu çalışmada ilk olarak literatür çalışması yapılmış ve gastronomi
turizminde önemli rolü bulunan unsurlara yer verilmiştir. Araştırma verileri, Nisan-Mayıs
2022 tarihleri arasında yüz yüze anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada Ayvalık
yöresinde konaklayan yabancı turistlerin Türk mutfak kültürüne ilişkin görüş ve eğilimlerini
belirlemek amacıyla yapılan çalışmada elde edilen veriler güvenirlilik analizi, tanımlayıcı
istatistikler, ölçeklerin ortalama değerleri, tek yönlü varyans analizi ve t-testi yapılarak
bulgular ortaya konulmuştur. Yapılan analizler sonucunda; konaklayan yabancı turistlerin
cinsiyetleri ile Türk mutfağı hakkındaki görüşleri alt boyutlarından “görünüş” arasında
anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Katılımcıların yaşları ile görünüş, lezzet, fiyat performans boyutları arasında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Turkish culinary culture has always been kept in the foreground as it is an old and rooted
cuisine. This has become the focus of the attention of foreign tourists and they have the
opportunity to taste food and drinks from Turkish cuisine during their tours and holidays.
In this direction, the aim of the research is to determine the opinions of foreign tourists
visiting the Ayvalık region after tasting the food and beverages of Turkish cuisine culture
during their stay. In this study, firstly, a literature study was made and the elements that
have an important role in gastronomy tourism were included. Research data were collected
between April-May 2022 using the face-to-face survey technique. In the study, the data
obtained in the study conducted to determine the views and tendencies of the foreign
tourists staying in the Ayvalık region regarding the Turkish cuisine culture, reliability
analysis, descriptive statistics, average values of the scales, one-way analysis of variance
and t-tests were performed and the findings were revealed. As a result of the analyzes made;
A significant difference was found between the gender of the foreign tourists staying and
their views on Turkish cuisine, "appearance", one of the sub-dimensions. It was found that
there was a significant difference between the ages of the participants and the dimensions
of appearance, taste, price-performance.