Ortaokul müzik dersi öğretim programında yer alan eserlerin cover videolarının belirlenmesi ve incelenmesi
Künye
Özdemir, Mustafa Erkan. Ortaokul müzik dersi öğretim programında yer alan eserlerin cover videolarının belirlenmesi ve incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023.Özet
Bu araştırmada, 2018 Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programında yer alan
eserlerin cover videolarını analiz edip çözümleyerek hem müzik öğretmenlerinin ders
işleyiş planlamalarına hem de müzik eğitimine katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma
araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmada iki
evren ve buna bağlı olarak iki örneklem grubu bulunmaktadır. Araştırmanın birinci
evrenini, Balıkesir ilinde görev yapmakta olan müzik öğretmenleri birinci
örneklemini ise 2022-2023 eğitim öğretim yılında Balıkesir ilindeki ortaokullarda
görev yapmakta olan 24 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın ikinci
evrenini, 2018 Ortaokul Müzik Öğretim Programında yer alan eserler, ikinci
örneklemini ise 2018 Ortaokul Müzik Öğretim Programında yer alan coverlanmış 12
esere ait video oluşturmaktadır. Verilerin toplanma sürecinde, müzik öğretmenlerine
farklı zamanlarda birbirini tamamlayan iki ayrı anket uygulanmıştır. Birinci anket,
müzik öğretmenlerinin kişisel bilgilerini içeren 6 soru, eser öğretimine yönelik
planlamalarını ve derslerde 2018 Ortaokul Müzik Öğretim Programı kapsamında
tercih ettikleri eserlerin belirlenmesini içeren 28 soru olmak üzere toplam 34 sorudan
oluşmaktadır. Anketin son sorusunda 2018 Ortaokul Müzik Öğretim Programı 5., 6.,
7. ve 8. sınıf planları kapsamında yer alan eserlerin listesi yöneltilmiş ve bu
eserlerden sınıf bazında en çok kullandıkları 3 eseri belirlemeleri istenmiştir. Ġkinci
ankette ise seçtikleri 12 esere yönelik youtube ortamında en çok izlenen 5 cover
video her eser için belirlenerek öğretmenlerden tercihlerini belirtmeleri istenmiştir.
Anketler yoluyla elde edilen verilerin analizinde frekans (f) ve yüzde (%)
değerlerinden, ikinci anket yoluyla belirlenen 12 cover videonun teknik açıdan
analizinde de içerik analizinden yararlanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda müzik öğretmenlerinin ders işleyiş süreçlerinde eser
öğretiminde farklı materyallere sıklıkla yer verdikleri, eserlerin çeşitli versiyonlarına
başvurdukları, cover versiyonları yüksek düzeyde kullandıkları ve derslerde en çok
youtube uygulamasını tercih ettikleri gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Bunu yanında yine
müzik öğretmenlerinin tercihleri ile her sınıf düzeyine göre 3‟er adet belirlenen
toplamda 12 cover videonun aynen çalma, doğaçlama yapma ve yeniden üretme
başlıkları altında enstrüman farklılığı, armonizasyon farklılığı, kompozisyon
farklılığı, tür farklılığı ve solist farklılığına göre analizleri yapılmış ve sonuç olarak
videoların araştırmada belirtilen bu kriterler çerçevesinde cover versiyona dönüştüğü
belirlenmiştir. In this research, it is aimed to contribute to both music teachers' lesson planning and music education by analyzing and analyzing the cover videos of the works in the 2018 Secondary School Music Lesson Curriculum. Exploratory sequential design, one of the mixed research methods in which qualitative and quantitative research methods are used together, was used in the research. There are two universes and two sample groups in the study. The first universe of the research consists of music teachers working in Balıkesir province and the first sample consists of 24 music teachers working in secondary schools in Balıkesir in the 2022-2023 academic year. The second universe of the research consists of the works in the 2018 Secondary School Music Education Program, and the second sample consists of the videos of 12 covers in the 2018 Secondary School Music Education Program. During
the data collection process, two separate questionnaires were applied to music
teachers at different times, completing each other. The first survey consists of a total
of 34 questions, including 6 questions about music teachers' personal information, 28
questions about their planning for teaching pieces and determining the pieces they
prefer in the lessons within the scope of the 2018 Secondary School Music Education
Program. In the last question of the survey, the list of the works included in the 5th,
6th, 7th and 8th grade plans of the 2018 Middle School Music Education Program
was asked and they were asked to identify the 3 most used works from these works
on a class basis. In the second survey, the 5 most watched cover videos on youtube
for the 12 works they chose were determined for each work and the teachers were
asked to indicate their preferences. Frequency (f) and percentage (%) values were
used in the analysis of the data obtained through the surveys, and content analysis
was used in the technical analysis of the 12 cover videos determined through the
second survey. As a result of the research, it has been concluded that music teachers
frequently use different materials in teaching the work, apply to various versions of
the works, use the cover versions at a high level, and prefer the youtube application
most in the lessons. In addition, a total of 12 cover videos, 3 of which were determined according to each grade level with the preferences of the music teachers,
were analyzed under the titles of playing, improvising and reproducing according to
instrument difference, harmonization difference, composition difference, genre
difference and soloist difference. It has been determined that the videos have turned
into cover versions within the framework of these criteria specified in the research.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
A super-set of patterson-wiedemann functions: upper bounds and possible nonlinearities
Kavut, Selçuk; Maitra, Subhamoy; Özbudak, Ferruh (Siam Publications, 2018)Construction of Boolean functions on an odd number of variables with nonlinearity exceeding the bent concatenation bound is one of the most difficult combinatorial problems within the domain of Boolean functions. This ... -
İnegöl Ovası'nda kentsel yayılmanın arazi kullanımı ve çevre kaynakları üzerine etkisi
Menteşe, Serpil (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Kentsel alanların daha fazla imkanı içinde barındırması nedeni ile çekiciliği ve gelişmiş sanayisi, kentlerin nüfusunun hızla artmasına neden olmaktadır. Bu durum ise kentsel alan açığını ortaya çıkarmakta ve ortaya çıkan ... -
Madra Dağı ve çevresinin arazi örtüsü/kullanımındaki zamansal değişimin uzaktan algılama yöntemi İle değerlendirilmesi
Uzun, Alper; Somuncu, Mehmet (2013)Problem Durumu: Arazi örtüsündeki değişiklikler doğal nedenlerle gelişen bir süreç olduğu gibi insanoğlunun ihtiyaçları doğrultusunda da önemli ölçüde mey- dana gelmektedir. İnsanoğlu farklı ihtiyaçları nedeniyle arazi ...