Turizm alanında çalışan akademisyenlerin öğreticilik becerilerinin değerlendirilmesi
Özet
Yükseköğretim kurumlarında ders veren akademik personelin öğretim becerilerinin
değerlendirilmesi ve ortaya çıkan eksikliklerin giderilmesi çok önemlidir. Bu kapsamda Turizm Eğitimi
alanında görev yapan akademisyenlerin öğreticilik becerileri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Balıkesir
Üniversitesi Turizm Fakültesi’ndeki 17 akademisyene ve öğrenim gören 33 Lisans ve lisansüstü
öğrenciye Millî Eğitim Bakanlığı’nın Öğretmen Yeterlikleri çalışmasından alınmış 15 açık uçlu soru
sorulmuştur. Sorular için anket formu oluşturulmuş ve yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır.
Akademisyenler ve öğrencilerin öğreticilik becerileri ile ilgili sorulara vermiş oldukları cevaplar genel
olarak olumlu (akademisyenlerin %80’i, öğrencilerin %67’si) olsa da akademisyenlerin öz
değerlendirme yapma, materyal hazırlama, bireysel farklılıkları dikkate alma, ders dışı etkinlikler
düzenleme ve farklı ölçme teknikleri kullanma konusunda eksikliklerinin olduğunu söylemek
mümkündür. It is very important to assess the teaching skills of academic staff lecturing in higher
education institutions and to address the deficiencies. In this regard, an attempt has been made to assess
the teaching skills of academics working in the field of Tourism Education. A total of 15 open-ended
questions from the Teacher Competencies set by the Turkish Ministry of National Education (MoNE)
were asked to 17 academics and 33 undergraduate and postgraduate students studying at Balıkesir
University Faculty of Tourism. A questionnaire was prepared for the questions and the face-to-face
interview technique was used. Although the responses of academics and students to the questions about
their teaching skills are generally positive (80% of academics, 67% of students), it can be said that
academics have deficits in making self-assessment, preparation of course materials, consideration of
individual differences, organization of extracurricular activities, and use of different measurement
techniques.