Covid-19 pandemi sürecinde beden eğitimi öğretmenlerinin stres ve kaygı düzeylerinin incelenmesi
Citation
Bayatlı, Eyüp Ensar. Covid-19 pandemi sürecinde beden eğitimi öğretmenlerinin stres ve kaygı düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022.Abstract
Bu çalışmanın amacı, Covid-19 Pandemi Sürecinde Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Stres ve Kaygı Düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışmada, nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya, 2020-2021
eğitim-öğretim döneminde Covid-19 hastalığından etkilenmiş 400 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Araştırma grubunu Balıkesir, İstanbul, Karaman, Bayburt ve Giresunda Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında görev yapan bireylerden oluşmaktadır. Çalışmada “Kişisel Bilgi Formu”, “Algılanan Stres Ölçeği” ve “Beck Anksiyete Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için; normal dağılım gösterdiği için t testi, Anova testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda Covid-19 sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kaygı seviyeleri incelendiğinde cinsiyet, yaş grubu, boy ve kilo değişkenine göre farklılık olmadığı, medeni duruma göre farklılık olduğu; stres düzeylerine göre ise cinsiyet, yaş grubu, kilo ve görev yerine göre farklılık olmadığı, boy, medeni durum ve kuruma göre farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin stres ve kaygı seviyelerinde negatif düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak; Covid 19 süreci sonunda beden eğitmi ve spor öğretmenlerinin stres ve kaygı düzeylerinin kontrol altında olduğu ve yeniden okullara, yaşama ve çevre hayatına uyum sağladığı düşünülebilir. The aim of this study is to determine the Stress and Anxiety Levels of Physical Education Teachers during the Covid-19 Pandemic Process. Quantitative research method was used in the study. 400 physical education and sports teachers who were affected by Covid-19 disease participated in the study in the 2020-2021 academic year. The research group consists of individuals working in private and public schools affiliated to the Ministry of National Education in Balıkesir, Istanbul, Karaman, Bayburt and Giresunda. “Personal Information Form”, “Perceived Stress Scale” and “Beck Anxiety Scale” were used in the study. For data analysis; t test, Anova test and correlation analysis were used because it showed
normal distribution. As a result of the study, when the anxiety levels of physical education and sports teachers during the Covid-19 process were examined; It was determined that there was no difference in terms of stress levels according to gender, age group, weight and place of duty, but there was a difference according to height, marital status and institution. In addition, it was concluded that there was a negative
significant relationship between the stress and anxiety levels of physical education and sports teachers.
As a result: At the end of the Covid 19 process, it can be thought that the stress and anxiety levels of physical education and sports teachers are under control and they adapt to schools, life and nvironmental life again.