Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin çevrimiçi öğretime bakışları
Künye
Şahin, Mahmut Ali. Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin çevrimiçi öğretime bakışları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022.Özet
Bu çalışmada COVID-19 salgını ile birlikte kendilerini çevrimiçi öğretim süreci içerisinde bulan öğretmenlerin çevrimiçi öğretim yönelik bakış açılarını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada COVID-19 sürecindeki çevrimiçi öğretimde öğretmenlerin sorun çözme, öğrencilerin derse katılımları, öğretmenlerin materyal kullanmaları, tutumları ve öğretmenlere göre velilerin sürece katılımları cinsiyete, yaş aralığına, kıdem yılına, eğitim durumuna ve branşlara göre farklılaşıp farklılaşmadığı değerlendirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen
“Öğretmenlerin Çevrimiçi Öğretime Bakışları” ölçeği ile toplanmıştır. Kullanılan bu ölçek 5’li Likert tipinde, 16 madde ve 5 faktörden oluşan bir ölçektir. Bu faktörler “Sorun Çözme”, “Öğrenci Katılımı”, “Materyal Kullanımı”, “Tutum” ve “Veli Katkısı” olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Balıkesir Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki resmi okullarda görev yapan 39 farklı branştan 1785 öğretmen oluşturmaktadır.
Çalışmanın sonucunda Öğretmenlerin salgın süreci çevrimiçi öğretimdeki sorunları çözmeye yönelik bakış açılarının cinsiyete göre farklılaşmadığı, yaş aralığı, kıdem yılı, eğitim durumu ve branşlara göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin küresel salgın süreci uzaktan eğitimdeki öğrenci katılımlarına yönelik bakış açılarının cinsiyete göre farklılaşmadığı, yaş aralığı, kıdem yılı, eğitim durumu ve branşlara göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin küresel salgın süreci çevrimiçi öğretimdeki materyal kullanımına yönelik bakış açılarının cinsiyete ve eğitim durumuna göre farklılaşmadığı, yaş aralığı, kıdem yılı ve branşlara göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin küresel salgın süreci çevrimiçi öğretimdeki tutumlarına yönelik bakış açılarının cinsiyete, yaş aralığına ve kıdem yılına göre farklılaşmadığı, eğitim durumu ve branşlara göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır.
Öğretmenlerin salgın süreci çevrimiçi öğretimdeki veli katkısına yönelik bakış açılarının yaş aralığı ve kıdem yılına göre farklılaşmadığı, cinsiyete, eğitim durumu ve branşlara göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin çevrimiçi öğretimde öğrencilerin derse devamlarının sağlanması, teknik becerilerinin geliştirilmesi, daha etkili ders materyali tasarlama, uzaktan eğitime adapte olma, veli desteği alma ve onları sürece dahil etmeye yönelik eğitim gereksinimleri vardır. This study aims to determine the views of teachers who find themselves in the online teaching process with the COVID-19 pandemic. In the study, it was determined whether teachers' problem-solving abilities in online teaching during the COVID-19 process, students' participation in the lesson, teachers' use of materials, attitudes, and parents' participation in the process differ by gender, age range, seniority, education level, and branch. A survey model, one of the quantitative research methods, was used. Research data were collected with the researcher's "Primary Mathematics and Turkish Teachers' Views on Online learning in the Pandemic Process" scale. This scale is a five-point Likert-type scale comprising 16 items and five factors. These factors were determined as "Problem Solving", "Student Participation",
"Material Use", "Attitude", and "Parent Contribution". The research sample consists of 1785 teachers from 39 different branches working in public schools within the Balıkesir Directorate of National Education body. As a result of the study, it was concluded that the teachers' perspectives towards solving the problems in online teaching during the pandemic process did not differ according to gender but to age range, seniority, education level and branches. It was concluded that the teachers' perspectives on student participation in online teaching during the global pandemic did not differ according to gender but to age range, seniority, educational status and branches. One of the other conclusions from the study is that the teachers'
perspectives on using materials in online teaching during the global pandemic did not differ according to gender and educational status but to age range, seniority and branches. It has been revealed that instructors' attitudes regarding online teaching in the global pandemic process do not vary by gender, age range, or seniority but by education status and branch. It has also been found that instructors' attitudes on parental involvement in online teaching during the pandemic do not differ by age range or seniority but by gender, educational status, and discipline. As a result, teachers have training needs in online teaching to ensure students' attendance, develop their technical skills, design more effective course materials, adapt to distance education, receive parent support, and involve them in the process.