Müzik öğretmenliği programı viyola öğrencilerinin çalgı eğitimleri hakkındaki farkındalıkları
Özet
Müzik öğretmenliği programının önemli bir boyutu olarak çalgı eğitimi, daha derin tanınması ve çeşitli önerilerin de
geliştirilmesi için birçok bilimsel araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Bugüne kadar yapılan araştırmalar birçok açıdan
konuyu ele alsa da, bireysel çalgı öğrencilerinin çalgı eğitimlerine dönük görüşlerinin nitel olarak değerlendirilmesine
ilişkin araştırmaların sınırlı kaldığı söylenebilir. Çalgı eğitimi bir süreç olarak düşünüldüğünde, sürecin doğrudan
etkisinde olan öğrenenlerin kendilerini değerlendirmelerine ilişkin verilerin alınması yeni değerlendirme olanakları
doğurabilir. Çalgı eğitimi özelinde viyola eğitimi üzerine araştırmaların daha da sınırlı kaldığı bilinmektedir. Viyola
öğrencilerinin çeşitli konularda görüşlerinin alındığı araştırmalar olmakla birlikte, viyola öğrencilerinin viyola
eğitimlerine dönük geçmişe, şimdiye ve geleceğe dönük düşüncelerinin değerlendirilmesi anlamlı görünmektedir. Bu
bağlamda araştırma müzik öğretmenliği programı viyola öğrencilerinin çalgı eğitimleri hakkındaki farkındalıklarını
belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği
Programında eğitim alan 10 viyola öğrencisi ile yarı yapılandırma görüşme yapılarak, nitel analiz yöntemiyle elde edilen
bulgular yorumlanmıştır. Instrument education as an important aspect of the music teaching program has been the subject of many scientific
researches for deeper recognition and development of various proposals. Although the researches carried out to
date have taken many aspects about instrumental education, it can be said that the researches about the qualitative
evaluation of the opinions of the individual instrument students towards the instrumental education have been limited.
When considered as an instrumental training process, the acquisition of data on the self-evaluation of learners who
are directly affected by the process may lead to new evaluation opportunities. It is known that studies on the viola
education in particular have been limited in the field of instrument education. While researching the opinions of the
viola students on various topics, it seems meaningful to evaluate the past, present and future thoughts of the viola
students’ viola education. In this context, the research aims to determine the awareness of viola learners about musical
instrument trainings. The research was conducted with 10 viola students who were educated in Balıkesir University
Necatibey Education Faculty Music Teaching Program and the findings obtained by qualitative analysis method were
interpreted.