Browsing Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümü by Issue Date
Now showing items 1-17 of 17
-
Auditing managerial training needs of Turkish small and medium-sized hotel enterprises
(2003)The number and importance of small and medium-sized hotel enterprises (SMHEs) is increasing. As in many countries, SMHEs in Turkey play a great role in the economy, due to their significant share within the tourism industry ... -
KOBİ yöneticilerinin teknolojiye bakış açılarının belirlenmesine yönelik açıklayıcı bir araştırma: Balıkesir ili organize sanayi bölgesi örneği
(2008)Bu çalışmada, faktör analizi kullanılarak Balıkesir İli Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren Küçük ve Orta Ölçekli İşletme yöneticilerinin teknolojiye bakış açıları araştırılmıştır. Teknoloji, işletmelere haberleşmede, ... -
Konaklama işletmeciliğinde stratejik yönetim süreci: kavramsal bir yaklaşım
(2010)Stratejik yönetim genel olarak organizasyonların gelecekte ulaşmak istediği amaçları ve bu amaçlara erişmek için izleyeceği yolları ifade etmektedir. Konaklama sektöründe yer alan işletmelerde başarılı bir stratejik yönetim ... -
Sürdürülebilir turizm kapsamında Burhaniye’nin alternatif turizm potansiyeli
(2011)Dünyada hızla büyüyen turizm sektörü, ülkelerin kalkınmasında önemli rol oynamakta ve hızlı bir şekilde geliştiği görülmektedir. Değişen ve gelişen bir sektör olarak turizm, farklı ve alternatif ürünler sunduğu sürece ... -
Türk turizm sektöründe istihdamın temel özelliklerinin ve sorunlarının ücretli çalışanlar açısından coğrafi bölgelere göre analizi
(2012)Problem Durumu: Türk turizm sektöründe istihdam ücretli olarak çalışanlar açısından önemli özelliklere ve sorunlara sahiptir. Bu problemlerin başında, kadınların işgücüne katılımının düşük olması, yetersiz eğitim seviyesi, ... -
Göç ve turizm: Türkiye-Almanya örneği
(2012)Dünya ekonomisinde hızla gelişen turizm, Türkiye’nin kalkınmasında önemli bir sektör haline gelmiştir. Uluslararası turizmdeki gelişmelere paralel olarak Türkiye’de turist sayısını ve turizm gelirlerini artırmıştır. Bu ... -
Minimum turnover analysis in Turkish tourism sector
(Elsevier Science Bv, 2015)The main purpose of this study is to detect and analyze the minimum turnover in Turkish tourism sector regarding sociodemographic, professional, business and geography specialties of the workers. The ratio of the sum of ... -
Turizmde kadın istihdamı ve ücret ayrımcılığı: Karşılaştırmalı bir analiz
(2016)Hemen hemen her toplumda kadın emeği, tarihin her döneminde ikincil bir konumda düşünülmüş, sadece ekonominin bunalım dönemlerinde kendisine ihtiyaç duyulmuş ve her dönemde eksik değerlendirilmiştir. Ayrımcılığa neden ... -
Turizmde robotlaşma: Yiyecek-içecek sektöründe robot şefler ve robot garsonlar
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Son dönemlerde teknolojideki heyecan verici gelişmelerden biri de turizm sektöründeki robot kullanımının yaygınlaşmasıdır. Robotların sağlık, ilaç, kimya, gıda ve tarım endüstrilerinde bir işçi gibi çalıştırılmalarının ... -
Yavaş şehirlerde yerel halkın yer kimliği ve topluluğa bağlılıklarının sürdürülebilir turizm tutumlarına etkisi: Seferihisar’da bir araştırma
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Yerel halk, bir bölgedeki turizm gelişiminden hem etkilenen hem de bu gelişim sürecini etkileyen bir unsurdur. Yerel halkınturizme yönelik olumlu algıları turizm gelişimine ve turistlere yönelik olumlu tutumlar doğururken, ... -
Aşırı turizmde kalabalık yönetimi: Belediyeler tarafından kullanılabilecek akıllı turizm uygulamaları
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Seyahat ve turizm eğilimi, bu yüzyılın başından itibaren temel bir insan davranışı haline gelmiştir. Her yıl milyarlarca insan farklı destinasyonlara seyahat gerçekleştirmektedir. Burada bazı destinasyonlar diğerlerinden daha ... -
Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışmada, turistlerin destinasyon internet alışveriş davranışlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Kırklareli’ni ziyaret eden Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının ölçülmesine yönelik bir ... -
OECD ülkelerinde turizm tanıtım harcamaları ve ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin tespitine yönelik bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışmanın amacı ekonomik büyüme ve turizm tanıtım harcamaları arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Bu amaç kapsamında belirlenen OECD ülkelerine ait 1998-2018dönemi gayri safi yurt içi hasıla ve uluslararası tanıtım ... -
Analysis of tourists’ instagram content in terms of destination branding: A comparison between Istanbul and Prague
(Peter Lang AG, 2021)Özet bilgisi yok. -
Sosyal taşıma kapasitesi: İçmeler-Marmaris örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Deniz, güneş ve kum amaçlı tatile yönelik turizmin 1950’li yıllardan itibaren yerli veyabancı turistlerini çekmeye başlayan Marmaris destinasyonunda, İçmeler Mahallesi büyük ölçekli turizm işletmelerinin yer aldığı, ekonomik ... -
Transition to a rural green economy with eco-agro tourism: The case of Kızıklı Aromatic Village (Türkiye)
(2023)In the 21st century, where urban life and urban population continue to increase, the longing for green and the desire to return to nature attract people to destinations where nature-based activities is carried out. Eco-agro ... -
Metaphorical perceptions of tourist guides on the intangible cultural heritage items of Trabzon
(Rahman Temizkan, 2024)This study aims to determine the perceptions of tourist guides about the intangible cultural heritage items of Trabzon province through metaphors. Accordingly, it is aimed to emphasize the richness of the cultural heritage ...