Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYavuz, Fatih
dc.contributor.authorÖzdemir, Selin
dc.date.accessioned2019-11-21T21:22:45Z
dc.date.available2019-11-21T21:22:45Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÖzdemir, Selin. The role of listening skills in the pronunciation of diphthongs through flipped classrooms. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9978
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTeknoloji hayatımızın tüm alanlarını kapsayan vazgeçilmez bir parçası oldu ve her yeni gelişme aynı zamanda öğrenme ortamlarını da etkiledi. Öğretme ve öğrenme süreçlerine teknolojiyi dahil etmenin muhtemel katkılarının farkına varan eğitimciler ve müfredat tasarımcıları hali hazırda teknolojik gelişmeleri eğitim alanında uygulamaya başladı. Teknolojiyi öğrenme ortamlarında kullanarak öğrencilerin başarılarını arttırmaya yönelik girişimlerin sonucunda, Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli öğrenciler için potansiyel faydalarından dolayı popülerlik kazandı. Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli, yabancı dil öğreniminin dil bilgisi ve kelime bilgisi gibi farklı alanlarında uygulanmıştır. Fakat telaffuz alanında bu model yeterince uygulanmamıştır. Bu nedenle, bu çalışma, Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli’nin öğrencilerin çift ünlüleri dinleme materyalleri aracılığıyla üretme başarısı üzerindeki etkisini bulmayı amaçlamıştır. Çalışmanın katılımcıları olarak 34 tane 7.sınıf öğrencisi seçilmiştir. Öğrenciler ters-yüz telaffuz öğretim grubu ve geleneksel telaffuz öğretim grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Her iki gruba da 4 haftalık bir eğitim uygulanmıştır. Öğrencilerin çift sesli üretimindeki başarısını bulmak için eğitim sonrasında bir sınav uygulanmıştır. Ayrıca ters-yüz telaffuz öğretim grubuyla, ters yüz edilmiş sınıfta telaffuz eğitimine yönelik tutumlarını bulmak için görüşmeler yapılmıştır. Sonuç olarak her iki gruptaki öğrencilerin puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı; ama yine de ters-yüz telaffuz öğretim grubu, geleneksel telaffuz öğretim grubundan nispeten daha iyi olduğu bulundu. Öğrencilerin Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli’ne karşı olumlu tutumlarının olduğu tespit edildi. Çalışmanın sonunda daha sonraki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractTechnology has become an indispensable part of our lives covering all fields and each innovative development has also influenced learning settings. Educators and curriculum designers, who recognize the potential contributions of integrating technology into the processes of teaching and learning, have already begun to implement technological improvements into the field of education. As a result of these attempts to increase learners’ success by exploiting technology into the learning setting, Flipped Classroom Model (FCM) has gained popularity owing to its probable benefits for learners.FCM has been applied in different disciplines of foreign language learning, such as grammar and vocabulary. However, this model has not been implemented in pronunciation domain adequately. In this respect, this study aimed at finding out the effectiveness of FCM on learners’ success in the articulation of diphthongs through listening-based materials. 34 7th grade learners were chosen as the participants of the study. The participants were divided into two groups as flipped pronunciation instruction group and traditional pronunciation instruction group. A four-week education was employed to both groups. After the training session, a test was implemented to the learners to explore their success in articulating diphthongs. Furthermore, a structured interview was applied to the flipped pronunciation instruction group to find out the attitudes of learners towards pronunciation domain and pronunciation instruction in a flipped classroom. Consequently, it was found that there was not a statistically significant difference between the two groups; however, flipped pronunciation instruction group was slightly better than traditional pronunciation instruction group. It was determined that learners had a positive attitude towards pronunciation instruction through FCM. At the end of the study, some recommendations were made for further research.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTers Yüz Edilmiş Sınıf Modelien_US
dc.subjectTelaffuzen_US
dc.subjectÇift Seslileren_US
dc.subjectGeleneksel Sınıflaren_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectFCMen_US
dc.subjectPronunciationen_US
dc.subjectDiphthongsen_US
dc.subjectTraditional Classroomsen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.titleThe role of listening skills in the pronunciation of diphthongs through flipped classroomsen_US
dc.title.alternativeTers yüz edilmiş sınıf modeli ile çift ünlülerin sesletiminde dinleme becerilerinin rolüen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster