dc.contributor.advisor | İnan, Dilek | |
dc.contributor.author | Kurt, Funda | |
dc.date.accessioned | 2019-11-21T21:19:10Z | |
dc.date.available | 2019-11-21T21:19:10Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Kurt, Funda. The attitudes of foreign language learners towards concept based inductive methodology for teaching phonemes. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/9972 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Dilleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Yeni bir dili öğrenmek o dilin tüm bileşenlerini yeterli derecede doğru kullanmayı kapsayan bir süreçtir. Telaffuz da bu bileşenlerden sadece bir tanesidir. İletişimde anlaşılabilir ve kavranabilir bir konuşma için, telaffuzun önemli bir yere sahip olduğu tespit edilmiştir. Fakat telaffuz eğitimi ile ilgili çalışmalar kelime bilgisi veya gramer bilgisi alanları kadar ilgi görmemiştir. Bununla birlikte, telaffuz öğretimi çeşitli dil öğretme yöntem bilimlerinden etkilenmiş ve bu durum telaffuz eğitimi alanında dalgalanmalar yaşanmasına sebep olmuştur. Son zamanlarda, iletişimsel dil öğretme yöntem biliminin popüler olmasıyla, iletişim unsuru vurgulanmış ve telaffuz eğitiminin önemi tekrar açığa çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı, kavram temelli tümden gelim telaffuz eğitiminin düzenli geçmiş zaman biçimbiriminin üretilmesindeki etkisini incelemektir. Çalışmanın diğer bir amacı da öğrencilerin bu tür telaffuz eğitimine karşı tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın örneklemi ortaokul 6. sınıf düzeyindeki 13 öğrenciden oluşmaktadır. Dört haftalık telaffuz eğitim planı Milli Eğitim Bakanlığının önerdiği müfredata paralel olarak hazırlanmıştır. Araştırma araçları ise eğitime başlamadan ve eğitim sonrası öğrencilere uygulanan yüksek sesle okuma metni ve öğrenci görüşmeleriyle geliştirilen temaların frekans analizleridir. Araştırmanın sonucunda, hedef seslerin öğretiminde kavram temelli tümdengelim yöntem bilimi etkili olmuş ve aynı zamanda öğrencilerin bu yönteme karşı olumlu tutumlar geliştirdiği tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Learning a new language is a process which involves using all components of the language properly. Pronunciation is only one of these components. For an understandable and comprehensible speech in communication, pronunciation is regarded as a crucial component. However, studies on pronunciation education have not received as much interest as vocabulary or grammar knowledge so far. In addition,
pronunciation teaching has affected by many language teaching methodologies and experienced many fluctuations regarding with its significance in foreign language learning. In recent years, with the popularity of Communicative Language Teaching in foreign language, communication element has emphasized and its significance has revealed again. The purpose of this study was to analyze the impact of concept based methodology on the articulation of regular past tense morpheme. Another aim was to
outline the attitudes of language learners towards such kind of pronunciation training. The sample consisted of 13 6th grade secondary level learners. A four-week pronunciation training plan was prepared in parallel with the curriculum Ministry of National Education suggested. Research tools were a read aloud task applied before and after the training and the frequency analysis of emerging themes obtained from structured interviews.The data were analyzed with Statistical Package for Social Sciences (SPSS). The results of the paired sample tests indicated that concept based inductive pronunciation training was an effective method for teaching the accurate articulation of target sounds. It was also found out that learners had positive attitudes towards pronunciation instruction. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Telaffuz | en_US |
dc.subject | Kavramsallaştırma | en_US |
dc.subject | Tümdengelim | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Biçim | en_US |
dc.subject | Pronunciation | en_US |
dc.subject | Conceptualization | en_US |
dc.subject | Inductive | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.subject | Morpheme | en_US |
dc.title | The attitudes of foreign language learners towards concept based inductive methodology for teaching phonemes | en_US |
dc.title.alternative | Yabancı dil öğrencilerinin kavram temellitümdengelim yöntemiyle ses öğretimine karşı tutumları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |