Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTezci, Erdoğan
dc.contributor.authorÇoban, Halil
dc.date.accessioned2019-11-20T08:16:38Z
dc.date.available2019-11-20T08:16:38Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÇoban, Halil. Farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerine, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9945
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerine, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine ve problem çözme başarısına etkisi ile öğrencilerin farklılaştırılmış öğretim tasarımının uygulamasına yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmada Ortaokul 6. sınıf Matematik dersinde farklılaştırılmış öğretim tasarımının uygulanmasının, öğrencilerin matematiksel muhakeme düzeylerine, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine ve problem çözme başarılarına etkisini sınamak amacıyla yarı deneysel desenin "eşitlenmemiş ön test son test kontrol gruplu model"i kullanılmıştır. Ayrıca deney grubunda yer alan öğrencilerin farklılaştırılmış öğretime ilişkin genel görüşlerini, farklılaştırılmış öğretimin uygulanma sürecine ilişkin düşüncelerini ve uygulama hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla öğrenci görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın çalışma evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Manisa Yunusemre İlçesi’nde yer alan 3 farklı okulun 6. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Bu okullarda öğrenim gören 6. sınıflardan ikiden fazla şubeye sahip okul için tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenen 2 şube ve tek şube olan 2 okuldan birer şube olmak üzere 4 farklı şubeden toplam 93 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın nicel verilerinin toplanmasında "Matematiksel Muhakeme Değerlendirme Ölçeği", "Bilişötesi Ölçeği" ve "Problem Çözme Başarı Testi" ve nitel verilerinin toplanmasında ise "Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılmıştır. Öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerini değerlendirmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Matematiksel Muhakeme Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerini belirlemek için Yıldız, Akpınar, Tatar ve Ergin (2009) tarafından geliştirilen “Bilişüstü Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin problem çözme başarılarını ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Problem Çözme Başarı Testi” kullanılmıştır. Bununla beraber öğrencilerin farklılaştırılmış öğretimin uygulanışı ile ilgili görüşlerini, farklılaştırılmış öğretime ilişkin tutumlarını ve uygulama sürecine ilişkin bir takım uygulamaları ortaya koyma amacıyla "Yapılandırılmış Görüşme Formu" ile veri toplanmıştır. Toplanan nicel veriler “Betimsel Analiz”, “Tek Yönlü Varyans Analizi”, “Scheffe testi”, “Kruskall Wallis-H testi”, “Mann Whitney U testi” ve "ilişkili örneklemler t testi" ile analiz edilmiştir. Görüşme yoluyla elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi sürecinde veriler kodlanmış, temalar oluşturulmuş, kodlar ve temalar düzenlenerek veriler yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda farklılaştırılmış öğretimin, öğrencilerin bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri üzerinde, sınırlı da olsa, olumlu bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca farklılaştırılmış öğretimin matematiksel muhakemeyi olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Bununla birlikte farklılaştırılmış öğretimin; öğrencilerin problem çözme başarıları açısından, gruplar üzerinde etkisinin farklılık gösterdiği, sınırlı da olsa olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. Ayrıca araştırmanın sonunda öğrencilerin farklılaştırılmış öğretim ile ilgili görüşlerinin tümünün olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler farklılaştırılmış öğretimin bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine katkı sağladığı görüşündedirler. Bununla birlikte öğrencilerin farklılaştırılmış öğrenme ortamına ilişkin görüşlerinin de genelde olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler farklılaştırılmış öğretimin uygulandığı öğrenme ortamının kendi seviyelerinde çalışma imkânı buldukları ve bol tekrar yapabildikleri bir ortam olarak ifade etmekte, derslerde sınıfın daha sessiz ve düzenli olduğu görüşünü belirtmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the effect of differentiated instructional design on students' mathematical reasoning skills, levels of using metacognitive learning strategies and on problem solving success and their views on the application of differentiated instructional design. In the study, in order to test the effect of differentiated instructional design on mathematical reasoning levels, levels of using metacognitive learning strategies and on problem solving successes in secondary school 6th grade mathematics class, "Unequalized pre-test post-test control group model" was used. In addition, students' views were consulted in order to determine the general opinions of the students in the experimental group on differentiated teaching, their opinions on the implementation process of differentiated teaching, and their views on the practice. The study group of the research is composed of 6th grade students of 3 different schools in the Yunusemre of Manisa during the 2016-2017 academic year. A total of 93 students from 4 different classes, 2 of which were determined by random sampling in school having more than 2 grades and one grade from two schools with a single grade formed the study group of the research. "Mathematical Reasoning Assessment Scale", "Metacognitive Scale" and "Problem Solving Success Test" were used to collect the quantitative data of the study and "Structured Interview Form" was used to collect the qualitative data. In order to evaluate the students' mathematical reasoning skills, the ‘’Mathematical Reasoning Assessment Scale’’ developed by the researcher was used. In the study, the ‘’metacognitive scale’’ developed by Yıldız, Akpınar, Tatar and Ergin (2009) was used to determine students' levels of using metacognitive learning strategies. In order to measure the students’ problem solving success, the ‘’Problem Solving Success Test’ developed by the researcher was used. Beside this, data was collected with the "Structured Interview Form" in order to demonstrate students' views on the application of differentiated teaching, their attitudes towards differentiated teaching and a number of applications related to the implementation process. The collected quantitative data were analyzed with the ‘’Descriptive Analysis’’, “One-Way Anova“, “Scheffe Test”, “Kruskall Wallis-H test”, “Mann Whitney U Test” and "Paired Samples t Test". Content analysis was performed in the analysis of the data obtained through the interview. In the content analysis process, data was coded, themes were created, codes and themes were arranged and data were interpreted. At the end of the study, it was seen that differentiated instruction had a positive effect, although limited, on students’ level of using cognitive learning strategies. In addition, it was seen that differentiated instruction had a positive effect on mathematical reasoning. On the other hand, differentiated instruction had a positive effect, although limited, on the students' problem-solving achievement, the effect being different on the groups. In addition, at the end of the study, it was concluded that all students' opinions about differentiated instruction were positive. Students think that differentiated instruction contributes to cognitive and affective development. Beside this, it is concluded that students' views on differentiated learning environment are generally positive. The students express that the learning environment where differentiated instruction is practiced is an environment in which they have the opportunity to work at their own level and can do abundant repetitions, and that the class is quieter and more orderly during the classes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFarklılaştırılmış Öğretimen_US
dc.subjectMatematiksel Muhakemeen_US
dc.subjectProblem Çözme Başarısıen_US
dc.subjectBilişötesi Öğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectDifferentiated İnstructionen_US
dc.subjectMathematical Reasoningen_US
dc.subjectProblem Solving Successen_US
dc.subjectMetacognitive Learning Strategiesen_US
dc.titleFarklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerine, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine ve problem çözme becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of differentiated instructional design on students’ mathematical reasoning skills, levels of using metacognitive learning strategies and problem solving skillsen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster