dc.contributor.advisor | Şeker Sezginsoy, Burcu | |
dc.contributor.author | Demir, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2019-11-19T18:59:34Z | |
dc.date.available | 2019-11-19T18:59:34Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Demir, Tuğba. Dijital öykülerin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin motivasyon, tutum ve başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/9915 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, beşinci sınıf sosyal bilgiler dersi “Gerçekleşen Düşler” ünitesindeki konuların anlatımında dijital öykü kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve motivasyonları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 Öğretim yılında İzmir il merkezinde “Makbule Süleyman Alkan Ortaokulu” 5. sınıfında eğitim gören iki şubedeki toplam 72 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada deneysel model kullanılmıştır. Bu modelde “Öntest-sontest Kontrol Gruplu Desen” tercih edilmiş ve kalıcılık testi de eklenmiştir. Bu araştırma iki grup ele alınarak yürütülmüştür. Öncelikle denekler random yoluyla iki gruba ayrılmış, bir grup deney grubu diğeri kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney grubunda dijital öykü ve 5e öğrenme modeline göre planlanmış ders programı ve dijital öyküler kullanılarak 5. sınıf sosyal bilgiler dersi “Gerçekleşen Düşler” ünitesinin öğretimi yapılırken, kontrol grubunda yürürlükte olan Sosyal Bilgiler Öğretim Programının ön gördüğü öğretim sürdürülmüştür.
Araştırmada elde edilen verilerin analizleri sonucunda, Gerçekleşen Düşler Başarı sontesti ve kalıcılık testine ait sonuçların, deney grubunda istatistiksel olarak daha anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Sosyal Bilgiler Motivasyon Ölçeği ve Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeğine ait sontest ve kalıcılık testleri sonucunun deney grubu lehine istatistiksel olarak daha anlamlı olduğu ortaya konulmuştur. Sosyal Bilgiler Motivasyon Ölçeği ve Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği deney grubu puanlarında, istatistiksel olarak anlamlı bir yükseliş tespit edildiğinden dolayı, araştırmanın deney grubu lehine daha olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerle yapılan çalışma sonucu elde edilen bulgulardan yola çıkarak, sosyal bilgiler dersinde dijital öykü kullanımının, öğrenciler için dersi daha görsel, ilgi çekici ve eğlenceli hale getirdiği, derse karşı ilgi ve başarıyı arttırdığı, üst düzeyde kalıcı bir öğrenme sağladığı saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effect of the use of digital stories in teaching of "Fulfilled Dreams" (Gerçekleşen Düşler; a unit in the course book) in social studies course on students' success, attitude and motivation. The sample of the study is composed of 72 students who enroll in two different fifth grade classes of “Makbule Süleyman Alkan Middle School” in Izmir during 2016-2017 academic year.
The experimental design is used in this study. Pretest-posttest control group design is adopted and permanancy test is added to the study. There are two groups in the study which are selected randomly and assigned as control and experimental groups. In the experimental group; the unit "Fulfilled Dreams" of fifth grade social science class is taught with the use of digital stories along with a curriculum that is designed based on 5e learning model. However the regular curriculum advised by Social Studies Education Program is taught in the control group.
Based on the analyses of the data collected during the study, it was determined that the results of the “Fullfilled Dreams Post Achievement Test” and permanency test were statistically more significant on experimental group. In addition, the result of posttest and permanency test of Social Studies Motivation Scale and Social Studies Attitude Scale was found statistically significant in favor of the experimental group. Since significant increase is observed in the scores of Social Studies Motivation Scale and Social Studies Attitude Scale experimental group, it was concluded that the study is more favorable in the favor of experimental group. Based on the results of interviews conducted with the students, it is concluded that Social Studies class becomes more visual, more appealing and more enjoyable for the students with the use of digital stories and it increases the student’ success and attention towards the class. It also makes learning more permanent. | en_US |
dc.description.sponsorship | Bu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) koordinatörlüğü tarafından 2017/077 numaralı proje ile desteklenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dijital Öyküleme | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler | en_US |
dc.subject | Başarı Testi | en_US |
dc.subject | Tutum Ölçeği | en_US |
dc.subject | Motivasyon Ölçeği | en_US |
dc.subject | Digital Storytelling | en_US |
dc.subject | Social Studies | en_US |
dc.subject | Termanency Tests | en_US |
dc.subject | Motivation Scale | en_US |
dc.subject | Attitude Scale | en_US |
dc.title | Dijital öykülerin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin motivasyon, tutum ve başarılarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of digital stories on the motivation, attitude and success of the 5th grade students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sındırgı Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |