Destinasyon özelliklerinin ve algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerindeki etkisi: Şirince örneği
Künye
Soylu, Bedriye Çilem. Destinasyon özelliklerinin ve algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerindeki etkisi: Şirince örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Özet
Küreselleşmeyle birlikte rekabet şartlarının zorlaşması ve tüketicilerin yeni arayışlar içine girmesi destinasyonların rakiplerinden farklılaşmasını zorunlu kılmaktadır. Bu noktada destinasyonlar da işletmeler gibi markalaşma çabasına girmektedirler. Destinasyon kişiliği de bir destinasyonun markalaşmasında ve tercih edilmesinde etkili olan önemli bir faktördür. İyi bir destinasyon kişiliği, ziyaretçi ve destinasyon arasında güçlü bir bağ kurulmasını sağlamakta ve tüketici davranışlarını etkileyebilmektedir. Dolayısıyla destinasyonların rekabet avantajı elde edebilmesi açısından kendilerine has özellikleri ile oluşturacakları destinasyon kişiliği, pazarlama açısından önemli bir yer tutmaktadır. Bu çerçevede araştırmanın amacı Şirince’nin tercih edilmesinde etkili olan destinasyon özelliklerinin ve algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın diğer bir amacı da destinasyon özelliklerinin, algılanan destinasyon kişiliği üzerinde bir etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Şirince’yi ziyaret eden 388 yerli turiste anket uygulanmıştır. Çalışmada ilk olarak araştırmanın problemine, amacına, önemine, varsayımlarına, sınırlılıklarına ve tanımlarına yer verilmiştir. Sonrasında çalışmanın kuramsal çerçevesi kapsamında destinasyon özellikleri, destinasyon kişiliği ve davranışsal niyetler kavramları açıklanmaya çalışılmış ve konuyla ilgili yapılan alan araştırmalarına değinilmiştir. Daha sonra araştırmanın yöntemi ve süresi hakkında bilgi verilerek, verilerin analiz yöntemine değinilmiştir. Ardından analiz sonucunda elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Son olarak bulgulardan elde edilen sonuçlar değerlendirilmiş ve bu sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu ve destinasyon özelliklerinin de destinasyon kişiliğini etkilediği tespit edilmiştir. With the globalization, the conditions of competition become more difficult and the consumers are looking for new quests. At this point, destinations are also involved in branding efforts like businesses. The destination personality is also an important factor in the branding and preference of a destination. A good destination personality provides a strong link between visitor and destination and can affect consumer behavior. Therefore, in order to achieve competitive advantage of destinations, the personality of destination, which will be formed by their unique attributes, has an important place in terms of marketing. The aim of this study is to determine the attributes of destination and the effect of perceived destination
personality on behavioral intentions. Another aim of the study is to investigate whether destination attributes have an effect on perceived destination personality. For this purpose, 388 local tourists who visited Şirince were surveyed. First of all, include the problem, purpose, importance, assumptions,
limitations and definitions of the research. Then, the theoretical framework of the study, destination attributes, destination personality and behavioral intentions were tried to be explained and related field research was mentioned. Then, the data about the method and the duration of the research, the analytical method were discussed. Then the findings obtained from the analysis were interpreted. Finally, the results obtained from the findings have been evaluated and show the recommendations of
these findings. The perceived destination personality in research has a significant effect on behavioral intentions, and the destination attributes also affects the destination personality.