dc.contributor.advisor | Övez, Filiz Tuba Dikkartın | |
dc.contributor.author | Uçar, Hasan Basri | |
dc.date.accessioned | 2019-10-01T13:59:51Z | |
dc.date.available | 2019-10-01T13:59:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Uçar, Hasan Basri. Ortaokul matematik öğretmenlerinin rutin olmayan problemleri çözme konusundaki pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/6606 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin rutin olmayan problemleri çözme konusundaki pedagojik alan bilgilerinin incelenmesidir. Pedagojik alan bilgisi konu alan bilgisi, öğrencileri anlama bilgisi ve öğretimsel stratejiler bilgisi alt bileşenleri altında incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından temel nitel araştırma modeli benimsenmiştir. Çalışma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ili İvrindi ilçesinde Milli Eğitimi Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan 17 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcılar seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerinin belirlenmesi amacıyla Problem Çözme Alan Bilgisi Ölçeği, Öğrencileri Anlama Bilgisi Ölçeği ve Öğretimsel Strateji Bilgisi Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi, betimsel analiz, frekans yüzde değerleri kullanılmış ayrıca görüşlere ilişkin doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Problem Çözme Alan Bilgisinin değerlendirilmesinde ise Problem Çözme Analitik Dereceli Puanlama Anahtarı geliştirilerek kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmenlerin rutin olmayan problemleri çözme konusunda alan bilgilerinin ve öğrencileri anlama bilgilerinin yeterli seviyede olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin öğrencilerin hatalarını belirlemekte kısmen sorunlar yaşadıkları buna karşın hataların nedenlerini belirleme konusunda yetersiz kaldıkları görülmüştür. Ayrıca öğretimsel stratejiler bilgisi bağlamında hatanın giderilmesine yönelik neredeyse tüm öğretmenlerin sunuş stratejisi ve düz anlatım yöntemini benimsedikleri görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the secondary school mathematics teachers’ pedagogical content knowledge on solving non-routine problems. Pedagogical content knowledge is analyzed under the sub-components of knowledge of understanding students and knowledge of instructional strategies. In this study, basic qualitative research model which is one of the qualitative research approaches is adoptedi The study group consisted of 17 mathematics teachers working in the secondary schools of the Ministry of National Education in the İvrindi district of the Balikesir province in the 2017-2018 academic year. Participants were selected by non-random sampling method of appropriate sampling method. In order to determine the pedagogical content knowledge of teachers, Problem Solving Field Information Scale, Knowledge of Understanding Students Scale and Knowledge of Instructional Strategy Scale were used. In the analysis of the data, content analysis, descriptive analysis, frequency percentage values were used and direct quotations of opinions were included. In the evaluation of Problem Solving Content Knowledge, Problem Solving Rubric was developed and used. As a result of the study, it was seen that the pedagogical content knowledge and knowledge of understanding students of teachers were not sufficient in solving the non-routine problems. It was seen that the teachers had some problems in determining the mistakes of the students and also they failed to determine the causes of the mistakes. In addition, in the context of the knowledge of instructional strategies, it was seen that almost all teachers adopted the presentation strategy and direct instruction method to eliminate the mistakes. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagojik Alan Bilgisi | en_US |
dc.subject | Ortaokul Matematik Öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Rutin Olmayan Problemler | en_US |
dc.subject | Problem Çözme | en_US |
dc.subject | Matematik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Pedagogical Content Knowledge | en_US |
dc.subject | Secondary School Mathematics Teachers | en_US |
dc.subject | Non-Routine Problems | en_US |
dc.subject | Problem Solving | en_US |
dc.subject | Mathematics Education | en_US |
dc.title | Ortaokul matematik öğretmenlerinin rutin olmayan problemleri çözme konusundaki pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of secondary school mathematics teachers’ pedagogical content knowledge on solving non-routine problems | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |