dc.contributor.advisor | Öztürk, Gülcan | |
dc.contributor.author | Uzun, Zeynep Büşra | |
dc.date.accessioned | 2019-10-01T13:57:37Z | |
dc.date.available | 2019-10-01T13:57:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Uzun, Zeynep Büşra. Ortaokul öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri, uzamsal yetenekleri ve geometriye yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/6603 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri, uzamsal yetenekleri ve geometriye yönelik tutumları arasında bir ilişkinin olup olmadığını oraya koymaktır. Araştırma nicel araştırma nicel araştırma yöntemlerinden keşfedici korelasyonel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Balıkesir ve Iğdır illerinde ve merkez köylerinde bulunan yedi ortaokulun sekizinci sınıfında öğrenim gören 429 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada verileri toplamak için Van Hiele Geometri Testi, Uzamsal Yetenek Testi ve Geometriye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizleri istatiksel analiz paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda çalışmaya katılan öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerinin ve uzamsal yeteneklerinin, cinsiyet ve yaş göre anlamlı bir fark göstermediği; okul öncesi eğitim alma durumu ve matematik karne notlarına göre anlamlı bir fark gösterdiği bulunmuştur. Öğrencilerin geometriye yönelik tutum puanları ise cinsiyet, yaş, matematik karne notları ve okul öncesi eğitim almış olma durumuna göre anlamlı bir fark göstermediği bulunmuştur. Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ile uzamsal yetenek puanları arasında pozitif yönlü orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ile geometriye yönelik tutum puanları arasında ve uzamsal yetenek puanları ile geometriye yönelik tutum puanları arasında pozitif yönlü zayıf düzeyde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yapılan kısmi korelasyon analizi sonucunda geometriye yönelik tutum puanları sabit tutulduğunda, Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ile uzamsal yetenek puanlarının pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir şekilde ilişkili olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to reveal whether there is a relationship between eighth-grade students‟ Van Hiele geometric thinking levels, spatial abilities and attitudes towards geometry in secondary school.
This study is conducted according the exploratory correlational research model from quantitative research methods. The sample of the study consists of 429 from eighth-grade of seven secondary schools in Iğdır and Balıkesir provinces and central villages in 2018- 2019 academic year. The sample is determined by convenience sampling method. Van Hiele Geometry Test, Spatial Ability Test and Attitude Scale towards Geometry were used to collect the data in the study. The data were analysed by using statistical analysis package program. At the end of the study, it was found that students‟ Van Hiele geometric thinking levels and spatial abilities did not show a significant difference according to their gender and age; it was found that there was a significant difference according to the mathematics report card grades and pre-school education status. Students' attitude towards geometry did not show a significant difference according to their gender, age, the mathematics report card grades and pre-school education status. A positive and modest relationship was found between students‟ Van Hiele geometric thinking levels and spatial ability scores. A positive and weak positive correlation was found between the Van Hiele geometric thinking levels and the attitude towards geometry, and between the Van Hiele geometric thinking levels and the spatial ability scores. As a result of the partial correlation analysis, when the attitudes towards geometry scores were kept constant, it was seen that the Van Hiele geometric thinking levels and spatial ability scores were positively related to the modest level. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri | en_US |
dc.subject | Uzamsal Yetenek | en_US |
dc.subject | Geometriye Yönelik Tutum | en_US |
dc.subject | Van Hiele Geometric Thinking Levels | en_US |
dc.subject | Spatial Ability | en_US |
dc.subject | Attitude Towards Geometry | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri, uzamsal yetenekleri ve geometriye yönelik tutumları | en_US |
dc.title.alternative | Middle school students geometric thinking levels, spatial abilities and attitudes towards geometry | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |