Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıoğlan Bostan, Ayberk
dc.contributor.authorFatih, Derya
dc.date.accessioned2019-10-01T13:51:58Z
dc.date.available2019-10-01T13:51:58Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationFatih, Derya. Ortaokul öğrencilerinin ay’ın hareketleri ve evreleri ile ilgili kavramsal değişim süreçlerine sorgulama temelli öğretimin etkilerinin araştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6587
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Ay’ın evreleri ve hareketleri ile ilgili kavramsal değişim süreçlerine sorgulama temelli öğretimin etkilerinin araştırılmasıdır. Özellikle astronomi konuları içinden Ay’ın evreleri ve hareketleri ile ilgili az sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmada diğer çalışmalardan farklı olarak Ay’ın evreleri ve hareketleri konusuna ek olarak “zaman kavramı olarak Ay” kavramına değinilerek öğrencilerin Ay yılı ve Güneş yılı kavramlarının yanında Güneş ve Ay takvimine yönelik bilgi düzeylerini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu araştırma 5. Sınıfta öğrenim gören toplam 75 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada “yarı deneysel modelin” ön test–son test deney gruplu modeli kullanılmıştır. Bunun için deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda, Fen bilimleri dersi öğretim programına uygun dersler işlenmiştir. Deney grubunda ise araştırmacı tarafından geliştirilen sorgulama temelli öğrenme yaklaşımına dayalı ders planları uygulanmıştır. Her iki gruba da öğretim öncesi ve sonrası açık uçlu sorulardan oluşan kavram testi uygulanmıştır ve dereceli puanlama anahtarı ile puanlanarak veriler nicel olarak ta analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin Ay’ın hareketleri ve evreleri konusu ile ilgili kavram yanılgılarına sahip olduğu ve deney grubu öğrencilerin kavramsal değişmelerindeki olumlu yöndeki artışın kontrol grubundan fazla olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sorgulama temelli öğrenme üzerine yapılacak yeni araştırmalara yol göstereceği ve katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of inquiry-based teaching on secondary school students' conceptual change processes related to the Moon's phases and movements. There are few studies on the phases and movements of the Moon, especially in the subjects of astronomy. In this study, in addition to the concept of Moon's phases and movements, it is aimed to determine the knowledge level of the students about the Moon and Sun year concepts as well as their knowledge of the Sun and Moon calendar referring to the concept of “Moon as the concept of time”. This research was carried out with 75 students studying in the 5th grade. In order to obtain data, pretest-posttest experimental group model of the quasi-experimental model was used. The study was carried out on two groups as experimental and control group. In the control group, a traditional method, teacher and textbook-centered teaching approach was applied. In the experimental group, science teaching based on inquiry based teaching approach was applied. Both groups were given the concept test consisting of open-ended questions before and after teaching. The data were graded with graded scoring key and used for both qualitative and quantitative analysis. According to the results of the study, it has seen that the students have misconceptions about the Moon's movements and stages and that the positive increase in the conceptual changes of the experimental group students was higher than the control group. It is hoped that this study will guide and contribute to new research on inquiry-based learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAy’ın Hareketleri ve Evrelerien_US
dc.subjectAy Takvimien_US
dc.subjectKavramsal Değişimen_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subjectSorgulama Temelli Öğretimen_US
dc.subjectMoon's Movements and Phasesen_US
dc.subjectMonth Calendaren_US
dc.subjectConceptual Changeen_US
dc.subjectSecondary School Studentsen_US
dc.subjectInquiry Based Teaching.en_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin ay’ın hareketleri ve evreleri ile ilgili kavramsal değişim süreçlerine sorgulama temelli öğretimin etkilerinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of inquiry-based teaching on secondary school students' conceptual change processes related to the moon's movements and phasesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster