Sensör ağ tabanlı mobil araç uygulaması
Citation
Aygör, Yasin. Sensör ağ tabanlı mobil araç uygulaması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.Abstract
Günümüzde sensör ağların, endüstri, askeri, ulaşım ve robotik gibi sektörlerde kullanımı artmaktadır. Sensör düğümleri üzerinde bulunan algılayıcılar ile toplanan veriler, hedef düğüme aktarılarak çeşitli işlemler gerçekleştirilir. Bu tez çalışmasında mobil araçlar (bisiklet) arasında, sensör ağı yıldız topolojisi ile kurularak, açık alanda haberleşmeleri sağlanmıştır. Mobil araçların sahada takip edilebilme alanı, LoRa veri iletişim protolü kullanılarak genişletilmiş, olası acil durumlarda diğer kullanıcıların kişiye hemen ulaşması amaçlanmıştır. Yapılan çalışma ile herhangi bir sebeple takip mesafesinden çıkan kullanıcıların koordinatöre gönderdiği en son coğrafi konum bilgisi ile Google Maps harita uygulaması kullanılarak yerlerinin tespiti gerçekleştirilebilmektedir. Araç üzerinde bulunan panik butonu ile olası bir tehlike durumunda diğer kullanıcılara haber verme imkanı sağlanmıştır. Aynı zamanda aracın denge, hız durum ve sürücünün nabız bilgileri koordinatör sürücü üzerinden internete aktarılarak online olarak haritada gösterilmiştir. Tasarlanan sistem üzerinde bulunan ölçüm sensörleri ile dolaşılan güzergahdaki CO, CO2 gazları, sıcaklık ve oransal nem değerleri ölçülerek yine harita uygulaması üzerinde okunabilmektedir. Today, the use of sensor networks in industry, military, transportation and robotics is increasing. The data collected by the sensors on the sensor nodes are transferred to the target node and various operations are performed. In this thesis, the sensor network is established with star topology between mobile vehicles (bicycles) and communication is provided in the open field. Field monitoring of mobile vehicles has been expanded by using LoRa data communication protocol and it is aimed to reach other users immediately in case of emergency. With the study, the users can get the latest geographical position information sent to the coordinator by using Google Maps map application. With the panic button on the vehicle, it is possible to notify other users in case of a possible danger. At the same time, the vehicle's balance, speed status and the driver's pulse information is transferred to the internet via the coordinator driver and shown online on the map. CO, CO2 gases, temperature and relative humidity values in the route can be measured by measuring sensors on the designed system and can be read on the map application.