Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜzel, Devrim
dc.contributor.authorÇetinsoy, Çiğdem
dc.date.accessioned2019-10-01T13:17:41Z
dc.date.available2019-10-01T13:17:41Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÇetinsoy, Çiğdem. Öğretmen adaylarının matematik kavramına ilişkin metaforik algıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6548
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının matematik kavramına yönelik algılarının metaforik açıdan incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden, fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda ve çalışmada kullanılan metafor ölçeğinin geliştirilmesi amacıyla, araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim bahar yarı yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 537 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu seçilirken, amaçlı örnekleme yöntemlerinde, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının matematik kavramına ilişkin metaforlarına ilişkin veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen metafor ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada toplanan veriler, nitel veri analizi yöntemlerinden olan içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının toplam 10715 adet metafor oluşturduğu görülmüştür. Oluşan bu metaforlar sebeplerine bakılarak sınıflandırıldığında toplam 24 tema altında gruplanmıştır. Bu temalar, zor, sevilmeyen/yapılamayan, zevkli ve eğlenceli, gereklilikleri olan, değişken, olmazsa olmaz, çok bileşenli, düzenli ve kurallı, geniş, derin, büyük, faydalı, yapamayınca üzen, diğer bilimlerle ilişkili, korkulan ve önyargılı, sürükleyici ve vazgeçilmez, yeni şeyler keşfedilen, aşamalı, heyecanlı, gereksiz, hızlı, sonsuz, gizemli, özgür bir ders olarak matematik temaları olmuştur. Ayrıca yapılan araştırmada öğretmen adaylarının okuduğu bölüm Sayısal ağırlıklı bir bölüm değilken, matematiğe karşı algısının olumsuz bir hal aldığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to identify metaphorical perceptions of pre-service teachers towards the concept of mathematics. The model of the thesis is phenomenology. In line with this aim, and in order to develop metaphor scales regarding mathematics in a reliable and valid manner, the sample of the present study consisted of 537 pre-service teachers, studying during 2017-2018 instruction year in the Necatibey Education Faculty of Balıkesir University. The sample of the thesis was selected by simple sampling method from the purposeful sampling methods. The data related to the metaphors of pre-service teachers were collected through the metaphor scale developed by the researcher. The data collected in the study were analyzed by using the content analysis method which is one of the qualitative data analysis methods. As a result of research, 10715 metaphors were obtained. The metaphors were grouped in 24 themes when categorized according to their causes. These themes are difficult, unpopular / unapproachable, enjoyable, with obligation, variable, necessary, multi-component, regular, big, beneficial, related to other sciences, feared and prejudiced, upset when you can not, discovered, gradual, excited, unnecessary, fast, endless, mysterious, and free. In addition, as the sections of the teacher candidates moved away from mathematics, their perception towards mathematics became more negative.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectPre-Service Teacheren_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının matematik kavramına ilişkin metaforik algılarıen_US
dc.title.alternativeMetaphoric perceptions of pre-service theachers towards mathematicsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster