Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞekercioğlu, Ayşe Gül
dc.contributor.authorDoğan, İdris
dc.date.accessioned2019-09-04T09:53:14Z
dc.date.available2019-09-04T09:53:14Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationDoğan, İdris. STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, fen ve stem tutumlarına ve elektrik enerjisi ünitesindeki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6231
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, fen ve STEM tutumlarına ve elektrik enerjisi ünitesindeki başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada karma yöntem kullanılmış ve nicel kısımda öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde bulunan bir imam-hatip ortaokulunda öğrenim gören 42 deney, 43 kontrol grubu olmak üzere 85 7. Sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan ders planları kullanılmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine öğretim mevcut Fen Bilimleri öğretim programına dayalı öğretim uygulamaları ile gerçekleştirilirken, deney grubu öğrencilerine STEM etkinliklerinin 5E modeli ile bütünleştirildiği tasarım ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS programı kullanılmış, nitel veriler ise içerik analizi ile analiz edilerek kategori ve alt kategoriler bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; ön test puanları denk olan grupların; Elektrik Enerjisi Başarı Testi son test puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu, Bilimsel Süreç Becerileri Testi son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı, Fene Yönelik Tutum Ölçeği son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı, STEM Tutum Ölçeği ve STEM Tutum Mühendislik alt boyutu son test puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir. Çalışmadan bir yıl sonra uygulanan kalıcılık testleri sonuçlara göre; STEM tutum ölçeği ve alt boyutları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı fakat elektrik enerjisi başarı testinden alınan puanlara göre deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir. Deney grubu nitel verilerine göre öğrenciler; etkinliklerden keyif aldıklarını, bilgilerinin arttığını, programla öğrendiklerini, derse yönelik ilgilerinin arttığını, gelecekte meslek olarak mühendisliği seçebileceklerini ve başka dersleri de STEM etkinlikleri ile işlemek istediklerini belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of STEM activities on academic success in science course related to electrical energy unit, scientific process skills, science attitudes and STEM attitudes of the 7th grade students. In the study; the Pre-test and Post-test with control group experimental design was used. The study group consist of 85 students in a secondary school in the Bursa in the 2016-2017 academic year. Teaching groups were formed on this basis and this two groups were divided into experimental (n:42) and control (n:43) groups. While the control group students were taught with the teaching methods based on the current Science curriculum, the experimental group was used with the design of the STEM education integrated with the 5E model. SPSS program was used for the statistical analysis of quantitative data and the frequency-percentage values were calculated with content analysis for analyzing the qualitative data. According to the results of the study; pre-test scores of groups that are equivalent, while there is a significant difference between the post test scores of the Electric Energy Success Test based on the favor of the experimental group. It was determined that there was no statistically significant difference between the post test scores of the Scientific Process Skills Test and Attitude Scale towards Science. And STEM Attitude Scale and STEM Attitude Engineering sub-dimension scores were found to be statistically significant in favor of the experimental group. According to the results of persistence tests performed one year after the study; there was no statistically significant difference in STEM attitude scale and sub-dimensions, but it was determined that there was a statistically significant difference in favor of the experimental group according to the scores obtained from Electrical Energy Achievement Test. And finally, according to experimental group qualitative data; stated that they enjoyed activities, increased their knowledge, learned the program, increased their interest in the course, they could choose engineering as a profession in the future and they would like to work with STEM education in other courses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectElektrik Enerjisien_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectFen Tutumen_US
dc.subjectSTEM Tutumen_US
dc.subjectKalıcılıken_US
dc.subjectElectrical Energyen_US
dc.subjectScientific Process Skillsen_US
dc.subjectAchievementen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectRetentionen_US
dc.titleSTEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, fen ve STEM tutumlarına ve elektrik enerjisi ünitesindeki başarılarına etkisien_US
dc.title.alternativeDetermine the effect of science, technology, engineering and mathematics (STEM) activities on the academic success in the science course, science process skills, attitudes towards science subjects and attitudes towards stem of the 7th grade studentsen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster