Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetin, Gülcan
dc.contributor.authorKöse, Emine Büyükkol
dc.date.accessioned2019-09-02T11:57:57Z
dc.date.available2019-09-02T11:57:57Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationKöse, Emine Büyükkol. Kalıtım konusuyla ilgili karekod destekli eğitim materyali tasarlama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6164
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, 10. sınıf biyoloji dersi kalıtım konusuyla ilgili karekod destekli eğitim materyalinin tasarlanması amaçlanmıştır. İki aşamada gerçekleştirilen çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden tasarım ve geliştirme araştırması kullanılmıştır. İlk aşamada; araştırmanın konusunun belirlenebilmesi amacıyla, toplam 506 lise öğrencisi ve öğretmen adayına Biyoloji Kavram Zorluk Anketi uygulanmıştır. Bu anket, Bursa ilinde 9-12. sınıfta öğrenim gören 398 lise öğrencisi ile Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinde birinci sınıfta öğrenim gören 108 öğretmen adayına uygulanmıştır. Sonuç olarak; 10. sınıf biyoloji konularından ‘Kalıtım ve Biyoçeşitlilik’ ünitesinin ‘Kalıtım’ bölümü araştırma konusu olarak tespit edilmiştir. İkinci aşamada, kalıtım konusunun neden zor olduğunu tespit edebilmek amacıyla, Balıkesir ilinde öğrenim gören 10. sınıf 414 lise öğrencisine ve ortaöğretimde görev yapan 22 biyoloji öğretmenine Kalıtım Zorluklar Anketi uygulanmıştır. Sonuç olarak; öğrenciler, konunun ayrıntılı olduğunu belirtirken, öğretmenler de kalıtımla ilgili kavramların birbirine karışmasını, konunun zorluk sebebi olarak belirtmişlerdir. Bu öğrenme güçlüklerin giderilmesi için öğrenciler, kalıtım konusuyla ilgili bilgilerin azaltılmasını; öğretmenler de kalıtım konusuyla ilgili videoların karekodlar halinde biyoloji kitaplarına konmasını önermişlerdir. Aynı aşamada, 22 biyoloji öğretmenine 10. sınıf biyoloji dersi kitabında anlatılan kalıtım konusunun öğretmenler tarafından genel bir değerlendirmesi için Ders Kitabı Anketi uygulanmıştır. Sonuç olarak, bilimsel içeriğin öğrenci düzeyinin üstünde olduğu ve görsellerin yetersiz kaldığı bulunmuştur. Aynı anket sonucunda, biyoloji öğretmenleri sorunların giderilmesi için öneri olarak; daha çok görsel materyallerin yeterli sayıda verilmesi ve bilimsel içeriğin öğrenci düzeyinde olması gerektiğini belirtmişlerdir. Aşamanın sonunda, tüm değerlendirmeler doğrultusunda, kalıtım konusunun öğrenmedeki zorluğunu gidermek adına, ders kitabında kullanılmak üzere ya da derste etkinlik kağıdı olarak verilmesi adına karekodlu eğitim materyali tasarlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to design the QR code-supported educational material related to 10th grade biology lesson heredity. In the study carried out in three stages, design and development research was used from quantitative research methods. In the first stage, in order to determine the subject of the research, Biology Concept Difficulty Survey were applied to a total of 506 high school students and teacher candidates. This survey was applied to 398 high school students in 9-12th grades in Bursa, and 108 freshmen students in Balıkesir University, Necatibey Faculty of Education. As a result; heredity section of heredity and biodiversity unit of 10th class biology subjects were determined as research subject. In the second stage, In order to determine why heredity is difficult, the Heredity Difficulties Survey was applied to 418 high school students in 10th grade and 22 biology teachers working in secondary education. As a result; while the students stated that the subject was detailed, the teachers stated that the concepts related to heredity were mixed together. In order to overcome these difficulties; students suggested simplify the content of heritability; teachers also suggested that videos about heritability subject should be given in QR code in textbooks. At the same stage, in order to provide a general evaluation of the heredity subject described in the biology lesson book of the 10th grade biology teacher by the teachers, Textbook Survey was applied to 22 biology teachers. As a result, scientific content level was found to be above the student level and remain incapable visual materials. As a result of in the same survey, biology teachers suggested that more visual materials should be given in sufficient numbers and scientific content should be at a level of students. At the end of the stage, in order to eliminate the difficulty of learning in the subject of heritability in line with all evaluations, a QR code-supported educational material was designed for use in the textbook or give as an activity paper in the lesson.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKalıtımen_US
dc.subjectKavram Zorluk Anketien_US
dc.subjectKarekod Teknolojisien_US
dc.subjectMateryal Tasarımıen_US
dc.subjectDoküman İncelemesien_US
dc.subjectBiyoloji Eğitimien_US
dc.subjectInheritanceen_US
dc.subjectConcept Difficulty Surveyen_US
dc.subjectQR Code Technologyen_US
dc.subjectMaterial Designen_US
dc.subjectDocument Analysisen_US
dc.subjectBiology Educationen_US
dc.titleKalıtım konusuyla ilgili karekod destekli eğitim materyali tasarlamaen_US
dc.title.alternativeDeveloping learning material about inheritance using QR codesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster