Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetin, Gülcan
dc.contributor.authorKösal, Kübra
dc.date.accessioned2019-09-02T10:00:36Z
dc.date.available2019-09-02T10:00:36Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationKösal, Kübra. Bitki anatomisi laboratuvarı dersi föyünde karekod uygulamasının kullanılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6138
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, karekod uygulaması ile zenginleştirilmiş Bitki Anatomisi Laboratuvarı için etkinlik kağıdı tasarımı yapılmasıdır. Bu çalışmada nicel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Bunun için nicel araştırma yöntemlerinden tasarım ve geliştirme araştırması kullanılmıştır. Tasarım ve geliştirme araştırmasında, ADDIE modeli temel alınmıştır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu anket, yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Veriler, betimsel ve içerik analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmada önce ilk çalışma grubu olan, 2016-2017 Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi bölümünde öğrenim gören 20 beşinci sınıf öğretmen adayının hangi laboratuvar dersinde zorlandıkları açık uçlu anket ile belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının en çok zorlandıkları dersin Bitki Anatomisi Laboratuvarı dersi olduğu tespit edilmiştir. 6 öğretmen adayı ve bu derse giren 3 öğretim elemanıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Öğretmen adaylarının en çok kesit almakta zorlandıkları belirlenmiştir. Çalışmada üç etkinlik kağıdı tasarlanmıştır. Tasarımı için kesit alma ve koruyucu doku elemanları ile ilgili altı video çekilmiştir. Her video karekod haline getirilmiş, hazır olan laboratuvar föyünün ilgili sayfalarına karekodlar konularak föy sayfalarında bazı değişiklikler yapılmıştır. Böylece, karekod uygulaması ile zenginleştirilmiş etkinlik kağıtları geliştirilmiştir. İkinci çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi bölümünde öğrenim gören 10 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının üç etkinlik kağıdı tasarımı hakkındaki görüşleri alınmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının tamamı karekodlu etkinlik kağıtlarının konuyu öğrenmenlerine katkıda bulunacağı görüşündedir. Teorik ve uygulamanın aynı etkinlik kağıdında bulunmasının kısa zamanda daha fazla bilginin öğrenilmesine olanak sağladığını düşünmektedirler. Karekod uygulamasının biyoloji eğitimi kapsamında olan başka derslerde kullanılabileceği, hatta başka teorik ve uygulamalı derslerede uygulanması görüşünde oldukları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to design the activity paper for the Plant Anatomy Laboratory enriched with QR code. In this study, quantitative research approach was used. For this purpose, design and development research was used in quantitative research methods. The design of the study was based on the ADDIE design model. Open-ended questionnaire and semi-structured interview form were used as data collection tools. Data were analyzed using descriptive and content analysis Techniques. Firstly, 20 fifth-grade prospective teachers who studied in Biology Education in Necatibey Faculty of Education in Balıkesir University in 2018-2019 academic year were given the open-ended questionnaire. The prospective teachers’ most difficult course was the Plant Anatomy Laboratory course. Semi-structured interviews were conducted with prospective teachers and the instructors. Prospective teachers had difficulty in taking cross-sections. Three activity papers were designed in this study. Before designing activity sheets, six videos were taken regarding the sectioning and protective tissue elements. Each video had been converted into a barkod and the relevant pages of the laboratory sheet were put into the data sheets and some changes hade been made to the pages. The second study group consisted of 10 prospective teachers from Biology Depertmant in Necatibey Faculty of Education in Balıkesir University at 2018-2019 academic year Thus, efficiency papers enriched with data matrix application had been developed. The opinions of prospective teachers about the design of these three activity papers were taken. According to the study results, all prospective teachers mentioned that the activity papers could contribute to the learning of the subject. They thought that both the theoretical and the application of the same activity paper allowed more information to be learned in a short time. The application of QR code could be used in other courses within the scope of biology education and even in other theoretical and applied courses.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması, Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje Birimi tarafından 2017/047 nolu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarekod Uygulamasıen_US
dc.subjectBitki Anatomisi Laboratuvarı Föyüen_US
dc.subjectKesit Almaen_US
dc.subjectBiyoloji Eğitimien_US
dc.subjectQR Code Applicationsen_US
dc.subjectPlant Anatomy Laboratory Courseen_US
dc.subjectSectioningen_US
dc.subjectBiology Educationen_US
dc.titleBitki anatomisi laboratuvarı dersi föyünde karekod uygulamasının kullanılmasıen_US
dc.title.alternativeUse of QR code applications in plant anatomy laboratory manualen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster