Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaramete, Ayşen
dc.contributor.authorAkkaya, Ahmet
dc.date.accessioned2019-08-16T05:27:21Z
dc.date.available2019-08-16T05:27:21Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationAkkaya, Ahmet. Bilgisayar donanımı konusunda web 2.0 araçlarıyla geliştirilen etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5985
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu birinci sınıf Bilgisayar Donanımı dersindeki “Bilgisayar Donanım Birimleri” konularının öğretiminde Web 2.0 araçlarıyla geliştirilen etkinliklerin, öğrencilerin akademik başarılarına, bilgisayara yönelik tutumlarına, eğitsel amaçlı Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik algılarına bir etkisinin olup olmadığını ve Web 2.0 araçlarını kullanarak etkinlik geliştirme süreci ile ilgili öğrenci görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin beraber kullanıldığı karma yöntem deseni ile materyallerin geliştirilme aşamasında Tasarım ve Geliştirme Araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nicel yöntemde, tek grup ön-test son-test deseni, nitel yöntemde durum çalışması, Tasarım ve Geliştirme Araştırma yönteminde ise Tür 1 çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu Marmara bölgesinde bulunan bir üniversitesinin bir meslek yüksekokulunun Bilgisayar Programcılığı programında öğrenim gören ve Bilgisayar Donanımı dersini görmekte olan 15 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada nicel verilerin toplanmasında Bilgisayar Donanımı Akademik Başarı Testi, Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği, Eğitsel Amaçlı Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirme Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği ve Grup Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında ise öğrencilerin hazırladığı Web 2.0 etkinlikleri ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi t-testi kullanılarak yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin, akademik başarı, bilgisayara yönelik tutum ve Web 2.0 etkinlik geliştirme öz-yeterlik algı puanlarında son-test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Grup değerlendirme puanlarının yüksek olduğu görülmüştür. Yapılan görüşmelerde öğrenciler, kullandıkları Web 2.0 araçlarını kolay, kullanışlı ve eğlenceli bulduklarını ifade ederek, bu araçlarla dersi daha iyi öğrendiklerini ve diğer derslerde de Web 2.0 araçlarını kullanmak istediklerini belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the students’ opinions about activity development process by using Web 2.0 and whether the activities developed with Web 2.0 tools in the teaching of Computer Hardware Units 2.0 subjects in the first year’s course of computer hardware have an impact on the students' academic achievements, their attitudes towards computer, and their self-efficacy perceptions on educational purpose Web 2.0. In this study, design and development research method was used in the development stage of the materials with the mixed method design in which both quantitative and qualitative methods were used together. In quantitative method, single group pre-test and post-test design were used and in qualitative method, Type 1 study was used in case study, Design and Development Research method. The study group are formed with 15 students who are currently studying in the field of Computer Hardware in a program of Computer Programming of a vocational school in an university in Marmara Region. Academical Success of Computer Hardware test, Attitude Scale for Computer, Web 2.0 Fast Content Development for Educational Purpose Self- Efficacy Perception Scale and Group Evaluation Form were used in gathering quantitative data in the study. In the collection of qualitative data, Web 2.0 activities and semi-structured interview form prepared by students were used. The analysis of quantitative data was accomplished by using program-test. In the analysis of Qualitative data, content-analysis method was used. As a result of this study, A statistically significant difference was found between the students' academic achievement, attitude towards computer and Web 2.0 efficiency improvement self-efficacy perception scores. It was seen that group evaluation scores were high. During the interviews, the students stated that they found that the Web 2.0 tools they use were easy, useful and entertaining, and that they learned the lesson better with these tools and they wanted to use Web 2.0 tools in other courses.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2017/022-A nolu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb 2.0en_US
dc.subjectBilgisayar Donanımı Öğretimien_US
dc.subjectEtkinliken_US
dc.subjectÖz-Yeterliken_US
dc.subjectBilgisayara Yönelik Tutumen_US
dc.subjectTeaching Computer Hardwareen_US
dc.subjectActivitiesen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectAttitude Towards Computeren_US
dc.titleBilgisayar donanımı konusunda web 2.0 araçlarıyla geliştirilen etkinliklerin öğrenci başarısına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the activities developed by web 2.0 tools on computer hardware on student successen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster