Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıtaş, Mustafa Tuncay
dc.contributor.authorÖk, Süleyman
dc.date.accessioned2019-08-16T05:26:19Z
dc.date.available2019-08-16T05:26:19Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÖk, Süleyman. Ters yüz öğrenme ortamlarında öğrencilerin akademik başarılarının ve öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin araştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5979
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, ters yüz sınıf modeliyle hazırlanan programlama dili dersinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi ile öz-düzenleyici öğrenme becerilerini etkileyen faktörlere (öz-yeterlik, kaygı, memnuniyet, etkileşimli öğrenme ortamları, kullanışlılık, öz-düzenleyici öğrenme) olan ilişkisi incelenmiştir. Çalışmada ön-test son-test kontrol ve deney gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, Balıkesir ilinde bulunan bir devlet meslek yüksekokulunun elektronik haberleşme teknolojisi bölümünde, 2015-2016 eğitim öğretim güz yarıyılında öğrenim gören ve programlama dili dersini alan 252 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak programlama dili başarı testi ile Liaw ve Huang (2013) tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından Türkçe’ye uyarlama çalışması yapılan Öz-Düzenleyici Öğrenme Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, ters yüz sınıf modeline göre öğrenim gören öğrencilerin geleneksel harmanlanmış öğretim modeline göre öğrenim gören öğrencilere kıyasla akademik açıdan daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Ayrıca ters yüz sınıf modelindeki öğrencilerin akademik başarıları ile öz-düzenleyici öğrenme becerileri (öz-yeterlik, memnuniyet, etkileşimli öğrenme ortamları, kullanışlılık ve öz-düzenleyici öğrenme) arasında pozitif ve anlamlı ilişki belirlenirken kaygı faktörü ile negatif ve anlamlı ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to seek the effect of flipped classroom method on students’ academic achievement in computer programming lessons and to find out the correlation between flipped classroom method and variables effecting selfregulation (self-efficacy, anxiety, satisfaction, interactive learning environments, usability and self-regulation). Pre-test post-test control group quasi-experimental design was used in this study. Participants are 252 vocational college students registered to electronics and communication technology department in a state university in Balıkesir. Computer programming achievement test and Self-Regulation Scale which was developed by Liaw and Huang (2013) and adapted toTurkish by the researcher were used as data collection tools. Findings of the study revealed that flipped classroom group has outperformed blended classroom in terms of academic achievement. Additionally, significant and positive correlation were found between academic achievement and variables effecting self-regulation (self-efficacy, satisfaction, interactive learning environments, usability and selfregulation) for flipped classroom method while there is significant and negative correlation between academic achievement and anxiety.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTers Yüz Sınıf Modelien_US
dc.subjectProgramlama Eğitimien_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectÖz-Düzenleyici Öğrenmeen_US
dc.subjectFlipped Classroom Modelen_US
dc.subjectProgramming Teachingen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectSelf Regulationen_US
dc.titleTers yüz öğrenme ortamlarında öğrencilerin akademik başarılarının ve öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of academic achievement and self-regulation of students in flipped classroomen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster