Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdemir, İbrahim
dc.contributor.authorİşgüder, İsmail Hakkı
dc.date.accessioned2019-08-15T09:54:08Z
dc.date.available2019-08-15T09:54:08Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationİşgüder, İsmail Hakkı. Lise öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ve akademik başarı ilişkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5966
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ile akademik başarı arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu amaçla Balıkesir Merkez İlçelerdeki 13 Anadolu Lisesinin 12 tanesi araştırmamıza dahil edilmiştir. Bu okullardan rastgele 9, 10, 11 ve 12. sınıflar katılmıştır. Her okuldan birer sınıf olma şartı ile üçer tane 9. sınıf, 10. sınıf, 11. sınıf ve 12. sınıf rastgele seçilmiştir. Seçilen okulların sınıflarında okuyan öğrencilere (Kadın n=190, Erkek n=144, Toplam=334) Fiziksel Aktivite Değerlendirme Anketi uygulandı. Öğrencilerin akademik başarı puanları Millî Eğitim Bakanlığının e-okul sisteminden araştırmaya dahil edilen okul müdürlüklerinden katılımcıların genel not ortalamaları alınmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin betimleyici istatistikleri alınarak değişkenler arasındaki ilişkileri tespit etmek için Korelasyon, değişkenler arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için Manova, Anova, değişkenler arasındaki farklılıkların kaynağını belirlemede Post-Hoc Test (Tukey HSD) ve Bağımsız Örneklem “t” testleri uygulanmıştır. Tüm testler için anlamlılık düzeyi (p<0,05) olarak alınmıştır. Sonuç olarak; Öğrencilerin akademik başarı düzeyleri ile fiziksel aktivite düzeyleri ve spor uygulama MET arasında negatif ilişki olduğu bulundu. Fiziksel aktivite düzeyleri ve spor uygulama MET arasında pozitif ilişki tespit edildi. Akademik başarı düzeyi ile sınıflar (9, 10, 11 ve 12. Sınıf) arasında farklılıklar vardır. Bu farklılığın en fazla 10. Sınıf ile 12. Sınıf arasında olduğu görülmüştür. Ayrıca kadın ve erkeklerin Akademik Başarı Düzeyleri, Fiziksel Aktivite Düzeyleri ve Spor Uygulama MET değerleri arasında istatistiksel olarak farklılıklar tespit edildi.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is searching for the relationship between the level of physical activity and the academic achievement in high school students. For this purpose, twelve of thirteen high schools in Balıkesir have been included in this study as 9th, 10th, 11th and 12th grades. Three classes of each grade have been chosen randomly on condition that one class has been chosen from each school. Physical Activity Evaluation Questionnaire has been applied to the students attending to selected schools. The average academic scores of the students have been taken from the e-school systems of the school administrations taking part in the study. By taking the descriptive statistics of the data received from the research, Correlation test has been applied to identify the relationship between the parameters, MONOVA and ANOVA have been applied to determine whether there’s a difference between the variables or not and post-hoc tests and Independent “t” tests have been applied to determine the source of the differences between the variables. The level of understanding for all tests has been considered as (p<0,05) As a result, a negative relationship has been determined among the students’ level of academic achievement, physical activity levels and sports practice MET, and a positive relationship between their physical activity level and sports practice MET. Differences have been detected between the classes in terms of academic achievement levels. This difference has been seen between the 10th and 12th grades. Also, statistical differences have been seen between the academic achievement levels, physical activity levels and sports practice MET values of women and men.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiziksel Aktivite Düzeyien_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectLise Öğrencilerien_US
dc.subjectPhysical Activity Levelen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectHigh School Studentsen_US
dc.titleLise öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ve akademik başarı ilişkilerien_US
dc.title.alternativeThe relationship between the level of physical activity and the academic achievement in high school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster