Termal turizm işletmelerinde helal uygulamaları ve müşterilerin tercih öncelikleri üzerinde bir araştırma (Kütahya örneği)
Künye
Duman, İzzet. Termal turizm işletmelerinde helal uygulamaları ve müşterilerin tercih öncelikleri üzerinde bir araştırma (Kütahya örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Özet
Son zamanlarda Müslüman nüfusunun refah seviyesinde artış olması, islami kural ve inançlara bağlı tatil yapma isteğini beraberinde getirmiştir. ileriki zamanlarda tatil yapan Müslüman tüketicilerin sayısında artış olacağı düşünülürse, turizm sektörü için geliştirilebilir bir pazar olan helal turizm pazarı bu bağlamda dikkat çekmektedir. Termal turizm işletmelerinin yıl boyunca açık bulunması, helal turizm pazarının geliştirilmesi için fırsat olarak değerlendirilebilir. Bu çalışma, yerli turistlerin helal turizme yönelik algılarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Kütahya‟da termal turizm alanında faaliyet gösteren helal konseptli turizm işletmelerinde tatilini geçiren yerli turistlere yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Yerli turistlerin helal turizme yönelik algıları ile demografik verileri karşılaştırıldığında, cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim düzeyi ve gelir düzeyi değişkenleri arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Yerli turistlerin tatile çıkma sıklıkları ile yiyecek içecek faktörü algıları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Yerli turistlerin helal otel bilgi düzeyleri ile helal turizm algıları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanılmıştır. Ayrıca yerli turistlerin günlük hayatında helal gıdalara dikkat etme derecesi ile helal turizm algıları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanılmıştır. The increase in welfare level of Muslim population has led to their wish of having a holiday which is connected with Islamic rules and beliefs recently. If we think that the increase in number of Muslim consumers in the future, for the tourism sector, halal tourism market which can be improved has drawn attention. The fact that thermal tourism enterprises are open throughout the year, it can be considered as an opportunity for the development of halal tourism market. The purpose of this study is to determine the domestic tourists perception towards halal tourism. For this purpose, it has been carried out for the domestic tourists who have a holiday at Helal Hotels which are operating in the thermal tourism in Kütahya. Questionnaire technique was used as a method of data collection. The domestic tourists' perception towards halal tourism compared with the demographic data, significant differences emerged between gender, marital status, age, education level and income level. A significant relationship was found among the frequencies of domestic tourists on vacation and food and drink factor perceptions. A significant relationship was found between the halal hotel information levels of domestic tourists and perceptions of halal tourism. In addition, a significant relationship was found between the perception of halal foods in the daily life of domestic tourists and the perception of halal tourism.