Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖvez, Filiz Tuba Dikkartın
dc.contributor.authorBayezit, Büşra
dc.date.accessioned2019-03-22T11:16:18Z
dc.date.available2019-03-22T11:16:18Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationBayezit, Büşra. Ortaokul 6. sınıf hacim konusunun öğretiminde teknoloji entegrasyonuna yönelik bir öğretim tasarımının geliştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3492
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretim tasarımı modellerinden ADDIE modeli ile teknoloji entegrasyonu modellerinden Sistematik Planlama Modeli bütünleştirilerek matematik eğitiminde BİT entegrasyonuna yönelik bir öğretim tasarımının geliştirilmesi ve geliştirilen bu tasarıma yönelik uzman ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Altıncı sınıf Geometrik Cisimler alt öğrenme alanından seçilen kazanım temel alınarak geliştirilen tasarımın dijital içerikleri bir öğrenme yönetim sistemi olan Moodle yazılımında bir araya getirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından temel nitel araştırma modeli benimsenmiştir. Araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 38 ilköğretim matematik öğretmeni ve 9 alan eğitim uzmanı katılmıştır. Geliştirilen öğretim tasarımına yönelik alan eğitim uzmanlarının ve öğretmenlerin görüşleri yapılandırılmış olarak geliştirilen “Öğretim Tasarımı Uzman Görüşme Formu” ve “Öğretim Tasarımı Öğretmen Görüşme Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Görüşme formlarından elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin öğretim tasarımı kapsamında geliştirilen Moodle’a yönelik değerlendirmelerini belirlemek için “Eğitim Yazılımları Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğretmenlerin geliştirilen Moodle’ı nitelik açısından yeterli olan eğitim yazılımı olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Görüşme formlarından elde edilen verilerin analizinde ise öğretmenlerin % 81.6’sının, uzmanların ise % 77.8’inin geliştirilen öğretim tasarımını uygulanabilir olarak değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Tasarıma yönelik öğretmen ve uzman görüşleri doğrultusunda çeşitli değerlendirmeler yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop an instructional design for ICT integration in mathematics education defragmenting with Systematic Planning Model from technology integration models with ADDIE which is one of the instructional design models and to determine the opinions of experts and teachers about this design. The digital content of the design, which was developed on the basis of the acquisition selected from the sixth grade Geometric Objects sub-learning area, was brought together in the Moodle software, which is a learning management system. In this study, basic qualitative research model which is one of the qualitative research approaches is adopted. 38 primary mathematics teachers and 9 course education specialists, who were determined by using criterion sampling method, participated in the research. The views of the course education specialist and teachers’ opinions about developed instructional design is obtained with using “Instructional Design Specialist Interview Form” and “Instructional Design Teacher Interview Form” which are developed as structured. Descriptive analysis technique was used to analyze the data obtained from the interview forms. In addition, “Education Software Assessment Scale” was applied to determine the evaluations of teachers about Moodle which was developed within the scope of instructional design. The data obtained from the scale were analyzed by calculating the frequency, percentage, mean and standard deviation values. As a result of the analysis, it was determined that the teachers evaluated Moodle as an educational software which is sufficient in terms of qualification. And in the analysis of the data obtained from the interview forms, it was determined that 81.6% of the teachers and 77.8% of the specialists evaluated the design of the instructional design that was developed, as applicable. Various evaluations have been made in line with the opinions of teachers and experts on design.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBİT Entegrasyonu
dc.subjectSistematik Planlama Modeli
dc.subjectÖğretim Tasarımı
dc.subjectICT Integration
dc.subjectSystematic Planning Model
dc.subjectInstructional Design
dc.titleOrtaokul 6. sınıf hacim konusunun öğretiminde teknoloji entegrasyonuna yönelik bir öğretim tasarımının geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of an instructional design for technology integration in teaching the subject of volume 6th grade of secondary school
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster