Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBiniş, Mine
dc.contributor.authorPehlivanlı, Abdulhamit
dc.date.accessioned2019-02-12T09:43:17Z
dc.date.available2019-02-12T09:43:17Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.citationPehlivanlı, Abdulhamit. Türkiyede elektronik ticaretin vergilendirilmesi ve mevcut sorunlara yönelik bir değerlendirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3474
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Maliye Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİnternetin yaygınlaşması, buna bağlı olarak da bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler günlük hayatımıza birçok alanda yenilik katmıştır. Elektronik ticaret (e-ticaret) de bu yeniliklerden biridir. Daha önceleri geleneksel yollarla yapılan ticaret, elektronik ticaret ile birlikte teknolojik cihazlar kullanılmak suretiyle internet üzerinden yapılmaya başlamıştır. Daha geniş ürün yelpazesine sahip olması, daha cazip fiyatlar sunması ve zaman tasarrufu sağlaması nedeniyle elektronik ticaret hacmi her geçen gün artış göstermiş ve artmaya da devam etmektedir. Bu artışla birlikte e-ticaretin vergilendirilmesi konusunda çeşitli sorunlar ortaya çıkmıştır. Bu sorunları çözmek için ulusal ve uluslararası alanda çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, elektronik ticaretin vergilendirilmesi konusunda yaşanan sorunları ortaya koymak ve bu sorunlara yönelik uluslararası kuruluşlar tarafından yapılan çalışmalar göz önünde bulundurularak e-ticaretin vergilendirilmesine yönelik çözüm önerileri sunmaktır.en_US
dc.description.abstractThe spread of using internet and the processing on technology of information and comunication has brought innovations to our lives at many different fields. And the electronic commerce is one of them. Namely, people used to trade through traditional ways before, but they started to trade via internet by using electronic devices. By the time passes, the electronic commerce volume has been increasing because of some reasons which are that it has more product range, offers more attractive prices and takes less time. However, some problems about how to taxation electronic commerce has came up alongside with this increasing. That is why, some nationally and internationally research have been conducted to solve these problems. Finally, the purpose of this work is to demonstrate the problems about taxation electronic commerce and to suggest some solutions to solve these problems by considering the research which are conducted by international organizations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnternet
dc.subjectElektronik Ticaret
dc.subjectVergilendirme
dc.subjectInternet
dc.subjectGlobalization
dc.subjectElectronic Commerce
dc.subjectTaxation
dc.subjectKüreselleşme
dc.titleTürkiyede elektronik ticaretin vergilendirilmesi ve mevcut sorunlara yönelik bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeThe taxation of elektronic commerce in Turkey and evaluation of existing issues
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster