dc.contributor.advisor | Öztürk, Gülcan | |
dc.contributor.author | Topraklıkoğlu, Kıvanç | |
dc.date.accessioned | 2019-02-06T13:51:22Z | |
dc.date.available | 2019-02-06T13:51:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.citation | Topraklıkoğlu, Kıvanç. Üç boyutlu modellemenin kullanıldığı artırılmış gerçeklik etkinlikleri ile geometri öğretimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2018. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3430 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul yedinci sınıf matematik dersindeki “Cisimlerin farklı yönlerden görünümleri” konusunun öğretiminde üç boyutlu modelleme yazılımı ile tasarlanıp geliştirilen artırılmış gerçeklik etkinliklerinin, öğrencilerin uzamsal yeteneklerinin gelişimine, geometriye ve artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarının değişimine bir etkisinin olup olmadığını belirlemek ve öğrencilerin artırılmış gerçeklik etkinlikleri ile ilgili görüşlerinin nasıl olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma deseni benimsenmiştir. Nicel yöntemde, tek grup ön-test son-test deseni, nitel yöntemde ise durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016–2017 Eğitim-Öğretim Yılında Balıkesir ilinin bir ilçesinde bulunan bir ortaokulun yedinci sınıfında öğrenim gören 53 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada nicel veriler toplanırken Uzamsal Yetenek Testi, Geometriye Yönelik Tutum Ölçeği ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Nitel veriler ise öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Nicel verilerin analizleri istatiksel analiz paket programı kullanılarak yapılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Uzamsal Yetenek Testinden ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeğinden elde edilen verilerin analizi sonucunda ön-test ile son-test arasında sontest lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Geometriye Yönelik Tutum Ölçeğinden elde edilen verilerin analizi sonucunda ön-test ile son-test arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Yapılan görüşmelerde öğrenciler, artırılmış gerçeklik etkinliklerinin yer aldığı matematik dersinin verimli ve eğlenceli geçtiğini, derse karşı ilgi ve motivasyonlarının arttığını, bu tür uygulamaların daha sık ve farklı derslerde de olması gerektiğini düşündüklerini ifade etmişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine whether Augmented Reality Activities that are designed and developed with three-dimensional modeling software in teaching the subject of Images of Objects in Different Orientations in seventh-grade mathematics classes have an effect on the improvement of students’ spatial abilities and the change of their attitudes towards both geometry and Augmented Reality Applications and to reveal the students’ perceptions of Augmented Reality Activities. In this study, integrating quantitative and qualitative methods, Mixed Methods Research Design was adopted. In quantitative method, one-group pretest-posttest design was used while case study was applied in qualitative method. The sample consisted of 53 seventh-grade students enrolled at a secondary school in a town of Balıkesir in 2016–2017 Academic Year. The study group was determined by the convenience sampling method. In the quantitative data collection process, Spatial Ability Test, Attitude Scale towards Geometry and Attitude Scale towards Augmented Reality Applications were used. Qualitative data, on the other hand, were obtained from semi-structured interviews with the students. Quantitative data analysis was undertaken via a statistical analysis package program while qualitative data were analyzed using the content analysis method. In the lights of the data analysis results obtained from both Spatial Ability Test and Attitude Scale towards Augmented Reality Applications, a statistically significant difference between pretest and posttest was detected in favor of the posttest. However, no significant difference was observed from the analysis of data collected through Attitude Scale towards Geometry. In the interviews, students expressed their opinions that mathematics classes involving Augmented Reality Application Activities were effective and entertaining, and there was an increase in the level of their interest and motivation towards the lessons and such applications were to be in use more frequently and in other lessons as well. | en_US |
dc.description.sponsorship | Bu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi tarafından 2017/035 nolu proje ile desteklenmiştir. | |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Artırılmış Gerçeklik | |
dc.subject | Geometri Öğretimi | |
dc.subject | Üç Boyutlu Modelleme | |
dc.subject | Farklı Yönlerden Görünüm | |
dc.subject | Augmented Reality | |
dc.subject | Teaching Geometry | |
dc.subject | Three-Dimensional Modeling | |
dc.subject | Images in Different Orientations | |
dc.title | Üç boyutlu modellemenin kullanıldığı artırılmış gerçeklik etkinlikleri ile geometri öğretimi | en_US |
dc.title.alternative | Teaching of geometry through the activities of the augmented reality used in three dimensional modeling | |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |