Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydemir, Burhan
dc.contributor.authorErgen, Fatma Doğanay
dc.date.accessioned2018-09-12T07:12:05Z
dc.date.available2018-09-12T07:12:05Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.citationErgen, Fatma Doğanay. Türkiye'de medikal turizm girişimciliği: İstanbul örneği. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3418
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÜlkemiz tıp konusunda oldukça ileri düzeydeki tedavi merkezleri, tıp alanında yaşanan gelişmeleri, sahip olduğu termal kaynaklar ile kitle turizminde olduğu gibi sağlık turizminde de önemli potansiyeli olduğu ve dünyada söz sahibi bir ülke olma yolunda hızla ilerlediği görülmektedir. Medikal turizm, ülkemizde sağlık turizmi çeşitleri arasında ekonomiye yaptığı katkı sayesinde önemli bir paya sahip olmakta ve İstanbul’un bu payda ciddi bir etkisinin olduğu bilinmektedir. Ülkemizde medikal turizmin geliştirilmesi için en başta medikal turizm faaliyetlerini aktif bir şekilde gerçekleştiren kişilerin fikirlerinin alınmasının önemli olduğu düşünülmüştür. Bu kapsamda araştırma da hem nitel hem nicel yöntem kullanılmış olup hastane girişimcileri, yöneticileri, kamu hastanesi başhekim/başhekim yardımcıları ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Medikal turizm girişimciliği üzerine İstanbul’da böyle bir çalışmanın yapılmamış olması çalışmayı önemli kıldığı düşünülmektedir. Aynı zamanda İstanbul’un medikal turizmde mevcut durumunu ortaya koymak ve SWOT analizini gerçekleştirmek için anket tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanın önemli sonuçları arasında, girişimcilerin ve yöneticilerin medikal turizm faaliyetlerini gerçekleştirmelerinin nedenleri arasında işin karlı olması ve ülkeye olan talep görülmektedir. Medikal turizm sektörünün önemli sorunlardan biri olarak profesyonel aracı kurum eksikliğinden dolayı işletmelerin komisyoncular ile çalışmak zorunda kalınmasıdır. Komisyoncuların, hastanelere fiyat rekabeti yaşatarak kaliteyi düşürdükleri, ayrıca merdiven altı operasyonların sektörde çok fazla olması sebepleri ile girişimcilerin ve yöneticilerin uzun vadede ülkenin imajının zedeleneceğine ilişkin endişeleri olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIt is seen that our country is a very important potential in health tourism as it is in advanced medical treatment centers, medical developments, thermal resources and mass tourism, and it is seen that the country is rapidly advancing towards being a promising country in the world. Medical tourism has a significant share thanks to the contribution made by the economy between the types of health tourism in our country and Istanbul is known to have a serious effect on this share. In order to develop medical tourism in our country, firstly it is thought that it is important to take the opinions of the people who actively carry out the medical tourism activities. In this context, both qualitative and quantitative methods were used in the research and interviews were conducted with hospital entrepreneurs, managers, public hospital chief physician / chief physician assistants. It is thought that the study on medical tourism entrepreneurship has not been done in Istanbul. At the same time, the survey technique was utilized to reveal the current state of Istanbul in medical tourism and to carry out SWOT analysis. Among the important results of the research, entrepreneurs and administrators have found that the reasons for their medical tourism activities are profitable and demand for country. As one of the important problems of the medical tourism sector, businesses have to work with commissioners because of lack of professional intermediary institutions. It has been determined that commissioners have reduced the quality of hospitals by maintaining price competitiveness and also that there is concern that entrepreneurs and managers will suffer the image of the country in the long run because of the high number of operations under the stairs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Turizm
dc.subjectMedikal Turizm
dc.subjectGirişimcilik
dc.subjectİstanbul
dc.subjectHealth Tourism
dc.subjectMedical Tourism
dc.subjectEntrepreneurship
dc.titleTürkiye'de medikal turizm girişimciliği: İstanbul örneğien_US
dc.title.alternativeMedical tourism entrepreneurship in Turkey: A case of Istanbul
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster