Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYavuz, Fatih
dc.contributor.authorAygün, Sibel
dc.date.accessioned2018-09-05T12:20:46Z
dc.date.available2018-09-05T12:20:46Z
dc.date.issued2018
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationAygün, Sibel. The effects of critical thinking instruction through asynchronous learning tools on writing performance. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3379
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractLearning a language means not only knowing the words and rules of that language but also producing an oral or written piece, and it is evident that most students have difficulties in that producing step. Because producing is much demanding, most students face some difficulties in writing classes. Besides mastering the language items and writing rhetoric, they need to use some high order thinking skills to be able to write academically. Critical thinking is what most Turkish EFL students at universities feel the need of especially for writing classes. Hence, the effect of combining critical thinking skill with writing skill has gained importance in language teaching. Since most of the students today were born to a digital age, by making use of technology, this study aims to see the efficiency of critical thinking skills on writing performances of the Turkish EFL students. The purpose of the study is also to see if online critical thinking treatment affects students’ use of critical thinking skills in their writings. In addition, students’ attitudes towards asynchronous learning tools during the study were observed. The Critical Thinking Dispositions Scale (Akbıyık, 2002) at the beginning and end of the study were administered to 32 students in control and experimental groups, and their writing performances were evaluated based on Written Communication Value Rubric (Rhodes, 2009) and Critical Thinking Value Rubric (Rhodes, 2009). Meanwhile, the students in the experimental group were exposed to 8-week online critical thinking treatment. The data gathered were statistically analyzed and the results indicate that while the students’ writing performances do not differ significantly before and after the online critical thinking treatment, it has significantly contributed to the student use of critical thinking skills while writing.en_US
dc.description.abstractDil öğrenme, bir dilin sadece kelime varlığını ve kurallarını öğrenmek değil aynı zamanda hedef dilde sözlü ya da yazılı biçimde ifadelerde de bulunabilmek demektir. Ancak öğrencilerin çoğunun bu üretken beceriler noktasında zorluklar yaşadığı bilinmektedir. Hedef dilde üretim emek isteyen, zorlu bir süreç olduğundan, öğrencilerin çoğu yazma dersinde bir takım problemlerle karşı karşıya kalmaktadır. Akademik bir biçimde yazabilmek için, öğrenciler dilin kullanımında ve retoriğinde yetkinlik kazanmanın yanı sıra, yüksek düzeyde düşünme becerilerini de kullanmaya ihtiyaç duymaktadırlar. Eleştirel düşünme, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin özellikle yazma derslerinde ihtiyaç duyduğu şeydir. Bu nedenle eleştirel düşünme becerilerini, yazma becerileriyle birleştirme dil öğretiminde önem kazanmıştır. Artık öğrencilerin çoğu dijital çağa doğmuş bireyler olduğundan, bu çalışma, teknolojiden yararlanılarak geliştirilen eleştirel düşünme becerilerinin Türk öğrencilerin İngilizce yazma performansları üzerine etkisini görmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, aynı zamanda, internet üzerinde yapılan eleştirel düşünme uygulamalarının öğrencilerin yazma performanslarındaki eleştirel düşünme becerisi kullanımlarını etkileyip etkilemediğini görmeyi amaçlamaktadır. Buna ek olarak, çalışma süresince öğrencilerin asenkron öğrenme araçlarına karşı tutumu gözlenmiştir. Çalışmanın başında ve sonunda deney ve kontrol gruplarındaki ve yazma performansları Yazılı İletişim Değer Ölçeği (Rhodes, 2009) ve Eleştirel Düşünme Değer Ölçeği (Rhodes, 2009) ile değerlendirilmiştir. Çalışma boyunca, deney grubu öğrencileri 8 haftalık eleştirel düşünme uygulamasına tabi tutulmuştur. Toplanan veriler, istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve çıkan sonuçlar öğrencilerin yazma becerilerinin internet ortamında yapılan eleştirel düşünme uygulaması öncesi ve sonrasında önemli oranda değişmediğini; ancak öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini yazma esnasında kullanmalarını belirgin biçimde artırdığını göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak İngilizce
dc.subjectYazma Becerisi
dc.subjectAsenkron Öğrenme Araçları
dc.subjectEnglish as a Foreign Language
dc.subjectWriting Skill
dc.subjectCritical Thinking
dc.subjectAsynchronous Learning Tools
dc.subjectEleştirel Düşünme
dc.titleThe effects of critical thinking instruction through asynchronous learning tools on writing performanceen_US
dc.title.alternativeEş zamanlı olmayan öğrenme araçlarının kullanılmasıyla öğretilen eleştirel düşünme becerilerinin öğrencilerin yazma performansına etkisi
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster