dc.contributor.advisor | Gür, Yılmaz | |
dc.contributor.author | Cen, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2018-08-10T08:06:06Z | |
dc.date.available | 2018-08-10T08:06:06Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | en |
dc.identifier.citation | Cen, Gökhan. Ön aks kovanlarının sonlu elemanlar yöntemi ile gerilme analizi ve test değerleri ile karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3349 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, traktör ve iş makinalarındaki ön aks kovanlarının, araç yüklü ağırlığında iken meydana gelen ön dingil reaksiyon kuvvetlerinin etkisi altında oluşan gerilmelerin, sonlu eleman paket programı kullanılarak çözdürülmesi ve elde edilen sonuçların kurulan test düzeneği ile strain gauge üzerindeki direnç değişimi baz alınarak yapılan stress-strain hesaplarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Analiz ve strain gauge hesapları arasında kurulacak korelasyon ile iş makinası ve traktör ön akslarının, zor şartlar altında maruz kaldıkları kuvvet etkisiyle kovanlarda oluşan gerilmelerin boyutunun analiz ortamında belirlenerek emniyet katsayıları ve ömürleri hakkında yorum yapılabilir. Böylece tasarıma hızlı müdahale edilip prototip maliyetlerinin düşürülmesi sağlanmış olacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to solve the stresses generated under the influence of the front axle reaction forces that occur when the front axle casings of the tractor and the heavy duty machines are under the weight of the vehicle is loaded and compare the stress-strain calculations made based on the changed of resistance on the strain gauge on the test setup with the results are obtained. Correlation between analysis and strain gauge calculations and the values of stress caused by the exposed force of the heavy duty machine and tractor front axles under hard conditions can be determined in the analysis environment. The safety factors and their life span can be interpreted. Therefore, the design can be quickly intervened and prototype costs are reduced. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ön Aks | |
dc.subject | Sonlu Elemanlar Yöntemi | |
dc.subject | Gerilme Analizi | |
dc.subject | Front Axle | |
dc.subject | Finite Element Method | |
dc.subject | Stress Analysis | |
dc.title | Ön aks kovanlarının sonlu elemanlar yöntemi ile gerilme analizi ve test değerleri ile karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Stress analysis for front axle housing by using finite element method and its validation with test results | |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |