dc.contributor.advisor | Özsoy, Nesrin | |
dc.contributor.author | Çavuşoğlu, Güler | |
dc.date.accessioned | 2016-01-14T07:41:48Z | |
dc.date.available | 2016-01-14T07:41:48Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010 | en |
dc.identifier.citation | Çavuşoğlu, Güler. Türkiye ve Bulgaristan eğitim sistemlerinin karşılaştırılması ve 9. sınıf matematik programlarının öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/333 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, genel hatlarıyla Türkiye ve Bulgaristan eğitim sistemleri karşılaştırılıp, 9. Sınıf Matematik programları öğretmen ve öğrencilere uygulanan anket sonuçlarına göre değerlendirilmiştir. Türkiye ve Bulgaristan'daki 9. Sınıf Matematik Programları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar ortaya konulmuştur. Öğrenci anketi ile ilgili araştırma Bulgaristan'ın başkenti olan Sofya'da ve Balıkesir'de 2007 ile 2009 yılları arasında yapılmıştır. Öğrenci anketleri Türkiye'de 826, Bulgaristan'da ise 635 tane öğrenciye uygulanmıştır. Öğretmen anketi ile ilgili araştırma, basit tesadüfi yöntemi ile seçilmiş Bulgaristan'da 201 ve Türkiye'de 277 öğretmene 2007 ile 2009 yılları arasında uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak kaynak tarama, inceleme ve anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmanın modeli tarama ve karşılaştırmadır. Alanda anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programında çözümlenmiştir. Bu çalışma sonucunda Türkiye'deki 9. Sınıf Matematik Programının daha geniş kapsamlı olduğu, Türkiye'de araştırmaya katılan öğretmenlerin eğitim seviyesin Bulgaristan'dakilere göre daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Türkiye'den araştırmaya katılan öğrencilerin anne eğitim düzeyi Bulgaristan'dan araştırmaya katılan öğrencilere göre daha düşük olduğu görülmüştür. Evde bulunan kitap sayısı ile öğrencinin akademik başarısı ve zevk için kitap okuması arasında doğru orantı bulunmuştur. Öğrencilerin ulaşmayı hedeflediği eğitim basamağı anne ve babanın eğitim durumuna, evdeki kitap sayısına bağlı olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda ülkemizdeki matematik öğretmenleri ve 9. Sınıf öğrencilerin 9. Sınıf matematik programına karşı görüşleri ortaya konmuştur ve bu görüşlerinin olumlu yöne yönlendirilmesi için çözüm önerileri kapsamlı bir şekilde belirtilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, a general outline of the educational systems of Turkey and Bulgaria is compared and evaluated according to the results of the survey applied to 9th Grade mathematics teachers and students. The similarities and differences between classroom mathematics programs in Turkey and Bulgaria have been put forward. The student surveys have been applied on 826 students in Balıkesir, Turkey and 635 students in the capital of Bulgaria between 2007 and 2009. Teachers' survey has been applied on 277 teachers in Turkey and 201 teachers in Bulgaria using random sampling method between 2007 and 2009. Source research, analysis and survey were used as data gathering methods. The model of this survey is reviewing and comparison. The data obtained as a result of field survey was analyzed by SPSS 15.0 package program. As a result of this study, it has been determined that 9th grade mathematics program in Turkey is more expansive and that the teachers included the survey in Turkey are not well-educated compared to the teachers in Bulgaria. It has been ascertained that the number of books are parallel to the students' academic achievement and reading a book for pleasure. Level of education which students aim depends on their parents' educational status and the number of books. It has been suggested that nurseries should be obligatory, compulsory education should be prolonged to twelve years and teachers should be role models for students by upgrading themselves and taking lifelong education. As a result of this study, the views of Mathematics teachers and 9th grade students in our country towards ninth grade Mathematics program were put forward and suggestions were made in detail in order to make use of these views. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Karşılaştırmalı Eğitim | en_US |
dc.subject | Türk Eğitim Sistemi | en_US |
dc.subject | Bulgar Eğitim Sistemi | en_US |
dc.subject | Matematik Programı | en_US |
dc.subject | Comparative Education | en_US |
dc.subject | Turkish Education System | en_US |
dc.subject | Bulgarian Education System | en_US |
dc.subject | Maths Curriculum | en_US |
dc.title | Türkiye ve Bulgaristan eğitim sistemlerinin karşılaştırılması ve 9. sınıf matematik programlarının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Comparing the educational systems of Turkey and Bulgaria and analyzing teacher views toward 9th grade mathematics curriculum | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |