Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğdubay, Murat
dc.contributor.authorAkgül, Betül Demir
dc.date.accessioned2018-06-11T11:20:20Z
dc.date.available2018-06-11T11:20:20Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.citationAkgül, Betül Demir. Etkinlik pazarlamasının destinasyon markalaşma sürecine etkisi: İznik örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3328
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractDestinasyon markalaşması; merkezinde marka kimliğinin geliştirilmesi olan, destinasyona karakteristik özelliklerini kazandırma ve ek çekicilikler sağlama süreci olarak adlandırılmaktadır. Başarılı bir destinasyon imajı oluşturmada etkinlikler birer pazarlama unsuru olarak kullanılabilmektedir. Bu noktadan hareketle hazırlanan çalışmanın amacı, destinasyon markalaşmasının incelenmesi ve Bursa’nın turizm açısından en önemli destinasyonlarından biri olan İznik’i ziyaret eden yerli turistlerin, İznik’i bir destinasyon markası olarak algılama düzeylerinin tespit edilmesi ve bu algı üzerinde etkinlik pazarlamasının rolünün belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 408 kişilik katılımcı grubuna anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre etkinlik pazarlaması; şehir ile ilgili farkındalıklar, şehir yönetiminden beklentiler, şehir halkının tutum ve davranışları ile şehir düzenini yordamaktadır. Etkinlik pazarlaması unsurlarından sosyal maliyetler ve topluma yönelik yararlar şehir yönetiminden beklentileri azaltırken, şehir düzeni algısını artırmaktadır. Eğlence ve sosyalleşme fırsatları ile toplumun büyümesi ve gelişmesi faktörleri ise, şehir ile ilgili farkındalıkları, şehir yönetiminden beklentileri, şehir halkının tutum ve davranışlarını artırmaktadır.en_US
dc.description.abstractDestination branding is the process of developing brand identity in the center, providing the destination with characteristics and providing additional attractiveness. Activities to create a successful destination image can be used as a marketing element. The purpose of the study prepared by this point is to examine the destiny branding and to determine the level of perception of Iznik as a destination brand by the domestic tourists visiting İznik which is one of the most important destinations of tourism in Bursa and to determine the role of marketing the event on this perception. For this purpose, a questionnaire was applied to a group of 408 participants. According to the findings obtained from the research, efficiency marketing; awareness about the city, expectations from the city administration, attitudes and behaviors of the people of the city, and city order. While the social costs from the elements of event marketing and the benefits for collecting decrease the expectations from the city administration, the city increases the perception of the organization. Entertainment and socialization opportunities as well as social growth and development factors increase awareness about the city, expectations from the city administration, attitudes and behaviors of the people of the city.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkinlik Pazarlaması
dc.subjectDestinasyon Markalaşması
dc.subjectİznik
dc.subjectEvent Marketing
dc.subjectDestination Branding
dc.titleEtkinlik pazarlamasının destinasyon markalaşma sürecine etkisi: İznik örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of evening marketing to the destination marking process: İznik case
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster