dc.contributor.advisor | Yavuz, Fatih | |
dc.contributor.author | Çelik, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2018-06-07T11:00:20Z | |
dc.date.available | 2018-06-07T11:00:20Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.citation | Çelik, Özgür. The Effect of using mobile applications on literal and contextual vocabulary instruction. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3309 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Smartphones have been an indispensable part of our lives and function in all fields of life effectively. Mobile applications, which are one of the core components of smartphones, are the main agent in integration of smartphones into education. After the mobile applications started to be used for educational purposes, a radical change took place in the nature of education. With the contribution of mobile applications, education has turned out to be more individualized, ubiquitous, learner-centred and, disquietly, uncontrolled. Language learning is
highly affected by this prevalent impact of the mobile applications and vocabulary applications
have taken the lead in number in application markets. This study aimed to find out the effectiveness of mobile applications on contextual and literal vocabulary instruction. 84 university freshman students were chosen as the participants of the study. The participants were divided into two groups as literal and contextual vocabulary instruction group, 42 in each. A four-week training session was administered to both groups using the particular vocabulary apps that comply with the necessity of the groups. The data obtained were analysed with Statistical Package for Social Sciences (SPSS) version 15 and the relevance of the data to the normal distribution were assessed by the Shapiro-Wilk test. The Mann-Whitney U test was used to examine whether there was a statistically significant difference between Contextual and
Literal groups in terms of academic achievement, pre-test, post-test and change score averages.
The Wilcoxon Sign Rank Test was used to see whether there was a difference between pre-test
and post-test averages in each group. Consequently, it was found out that both groups showed improvements in their post-test scores, but literal instruction group outperformed the contextual
instruction group. Along with this finding, some recommendations were made for further studies. | en_US |
dc.description.abstract | Akıllı telefonlar hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir ve hayatın tüm alanlarında etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Akıllı telefonların en önemli bileşenlerinden birisi olan mobil uygulamalar, akıllı telefonların eğitime uyarlanmasındaki ana etkenlerden birisidir. Mobil uygulamaların eğitim amaçlı kullanılmaya başlanmasından sonra, eğitim daha bireyselleştirilmiş, öğrenci merkezli, yaygın ve endişelendirici biçimde kontrolsüz bir hal almaya başlamıştır. Dil öğrenimi mobil uygulamaların bu mevcut etkisinden hayli etkilenmiş ve kelime uygulamaları uygulama marketlerinde sayıca en üst sırada olan uygulamalardan olmuştur. Bu çalışma mobil uygulamaların, kelimelerin bağlamsal ve sözlük anlamının öğretimi üzerine etkisini bulmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın katılımcıları olarak 84 üniversite birinci sınıf öğrencisi seçilmiştir. Katılımcılar bağlamsal çalışma grubu ve sözlük anlamı çalışma grubu olarak ve her iki grupta 42 katılımcı olacak şekilde iki gruba ayrılmıştır. Her iki gruba da grubun özellikleri doğrultusunda seçilen mobil uygulamaların kullanıldığı dört haftalık bir eğitim süreci uygulanmıştır. Akademik başarı, Pre-test, Post-test ve değişim puanı ortalamaları bakımından Contextual ve Literal grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olup olmadığı Mann-Whitney U testi ile incelenmiştir. Her bir grupta Pre-test ve Post-test puan ortalamaları arasında fark olup olmadığı ise Wilcoxon Sign Rank Test ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, her iki grubun da post-test sonuçlarında ilerleme gösterdiği bulunmuş ancak sözlük anlamı çalışma grubunun sonuçları bağlamsal çalışma grubunun sonuçlarından çok daha iyi olduğu saptanmıştır. Bu bulgular eşliğinde, daha sonraki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.sponsorship | Bu araştırma; Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından (3.2015.0037) numaralı proje ile desteklenmiştir. | |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mobil Uygulamalar | |
dc.subject | MALL | |
dc.subject | Kelime | |
dc.subject | Bağlamsal Öğretim | |
dc.subject | Sözlük Anlamlı Öğretim | |
dc.subject | Mobile Apps | |
dc.subject | Vocabulary | |
dc.subject | Contextual Instruction | |
dc.subject | Literal Instruction | |
dc.title | The Effect of using mobile applications on literal and contextual vocabulary instruction | en_US |
dc.title.alternative | Mobil uygulama kullanımının sözlüksel ve bağlamsal kelime öğretimine etkisi | |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |