dc.contributor.advisor | Er, Kemal Oğuz | |
dc.contributor.author | Telemeci, Begüm | |
dc.date.accessioned | 2018-04-05T06:50:00Z | |
dc.date.available | 2018-04-05T06:50:00Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.identifier.citation | Telemeci, Begüm. A1. 1 düzeyi "Schritt Deutsch" isimli ortaöğretim almanca ders kitabının dört dil becerisi ve içerik açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisan tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3293 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 2016-2017 öğretim yılından itibaren ortaöğretimde kullanılmaya başlanan Almanca A1.1 düzeyi “Schritt für Schritt Deutsch” isimli ders kitabının dört temel dil becerisine nasıl yer verdiği ve Almanca Öğretim Programında yer alan içerik önerileriyle uygunluk gösterip göstermediği incelenmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup doküman analizi yapılmıştır. Araştırmanın teorik bölümünde Türkiye’de yabancı dil eğitimi ve yabancı dil olarak Almancanın öğretimi gibi konulara ele alınarak Türkiye’de dil öğretimi detaylı bir biçimde incelenmiştir. Daha sonra ise ders kitabının Almanca Öğretim Programına göre incelenmesi sebebiyle teorik bölümde program ve program geliştirmenin ne olduğundan ve öneminden, eğitim programının dört temel öğesinden bahsedilmiştir. Avrupa Dilleri Ortak Başvuru Metni temel alınarak hazırlanan ve 2011 yılından itibaren de kullanılmaya başlanan Ortaöğretim Almanca Öğretim Programı ayrıntılı olarak tanıtılmıştır. Bu programa uygun olarak hazırlanacak ders kitapları ile ilgili bilgilere de değinilmiştir. İncelenen ders kitabının da genel bir tanıtımı yapılarak teorik bölüm sonlandırılmıştır. Çalışmanın bulgular bölümünde ders kitabında yer alan dört dil becerisine ait etkinlikler incelenmiştir. Ders kitabında her beceriye eşit düzeyde yer verilip verilmediği ve hangi etkinlikler ile bu becerilerin kazandırılmak istendiği belirlenmeye çalışılmıştır. Programda yer alan tema ve içerik önerileriyle ders kitabında yer alan tema ve içerik karşılaştırılmış ve uygunluğu değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda Schritt für Schritt Deutsch isimli bu ders kitabında yer alan dört temel dil becerisine ait etkinliklerin Almanca Öğretim Programında önerilen etkinlikler ile büyük oranda uyumlu olduğu görülmüştür. İçerik bilgilerinin de Almanca Öğretim Programına büyük oranda uyum sağladığı belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study it was examined how the level A1.1 course book named “Schritt für Schritt Deutsch” – which has been used in secondry education- include Four Skills in Languages and to If it accords with the advisories on content or not which are included in German Language Teaching Curriculum. In this study qualitattive reseach method was used and document analysis was applied. In the theoretical part of the research, the Language Teaching in Turkey was investigated in details, by dealing with Foreign Language Teaching in Turkey and German Language Teaching as a foreign language. Then for the course book was examined according to German Language Teaching Curriculum, in the theoretical part, what the curriculum and curriculum development were and their importance, four basic elements of curriculum were mentioned. The German Language Teaching Curriculum which was prepared according to Common European framework of reference for languages and was started to be used since 2011 was presented in details. Data about the course books which will be prepared according to this program was mentioned. By making a general presentation, the theoretical part was finished. In the conclusion part of the study, the activities related to four skills in the course book were examined. It was tried to be figured out whether or not each of the four skills are focused at an equal rate in course book and which activities will let the students gain these skills. The advisories on content and subject that are included in German Language Teaching Curriculum were compared with the vi content and subject in course book and were evaluated whether they were suitable or not. At the end of this research, it was found out that the activities related to four skills included in this course book named “Schritt für Schritt Deutsch” largely Accord with the activities which ara adviced in German Language Teaching Curriculum. Also it was defined that the content largely accords with German Language Teaching Curriculum. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Almanca Öğretim Programı | |
dc.subject | Almanca Ders Kitabı | |
dc.subject | Yabancı Dil Öğretimi | |
dc.subject | Dört Dil Becerisi | |
dc.subject | German Language Teaching Programm | |
dc.subject | German Course Book | |
dc.subject | Foreign Language Teaching | |
dc.subject | Four Skills in Languages | |
dc.title | A1.1 düzeyi "Schritt Deutsch" isimli ortaöğretim almanca ders kitabının dört dil becerisi ve içerik açısından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of the level A1.1 course book named “Schritt fur Schritt Deutsch” according to the four skills and content | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |