İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri (Balıkesir ili Merkez ilçeler örneği)
Künye
Özkan, Ahmet. İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri (Balıkesir ili Merkez ilçeler örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017.Özet
Bu yüksek lisans tez çalışmasının amacı; Balıkesir ili merkez ilçelerinde resmi devlet ilkokul ve ortaokul kademelerinde çalışan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri ve iş doyumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Araştırma evrenini 2013-2014 öğretim yılında Balıkesir ili merkez ilçelerinde 23 ilkokulda görev yapan 911 ilkokul öğretmeni ve 20 ortaokulda görev yapan 892 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini 1803 öğretmen oluşturmaktadır. Analizler 252 ilkokul öğretmeni ve 303 ortaokul öğretmenine ait veri toplama aracı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri için kişisel bilgi formu ile birlikte Minnesota İş Doyumu Ölçeği verilmiştir. Minnesota İş Doyumu Ölçeğinden elde edilen verilerin analizinde SPSS 21 (Statistical Package For Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yapılan Levene F testinde bütün varyansların eşit olmasından dolayı parametrik testler (frekans, aritmetik ortalama, bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova)) kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin genel iş doyumlarının ortaokullarda görev yapan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Bunun yanında ortaokullarda görev yapan erkek öğretmenlerin, kadın öğretmenlere göre iş doyumu düzeyleri daha yüksek çıkmaktadır. Araştırmaya katılan tüm öğretmenler açısından incelendiğinde, içsel doyum ve genel iş doyumları erkek öğretmenler ve kadın öğretmenler arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. The aim of this master's thesis is to determine the job satisfaction levels perception of the teachers working at the primary schools and the secondary schools. This research is at relational screening model. The universe of the research is composed of 911 teachers working at 23 primary schools and 892 teachers working at secondary schools which are located in the central districts of Balıkesir in 2013-2014 Academic year. 555 surveys collected back from the teachers were used for the analysis. For the data of the research; with the personal data form and Minnesota Job Satisfaction Scale were used in the research. Minnesota Job Satisfaction Scale is developed by Weiss, England, Lofquist to determine the job satisfaction levels of the workers. The surveys Turkish translation was used by Baycan (1985), Oran (1989), Özdayı (1995). Spss 21 (Statistical Package For Social Sciences) software program was used for the analysis of the acquired data. Frequency, mean and percentage distributions of the scores derived from the scales were calculated. Independent samples t-test and One-way analysis of variance (ANOVA) were used while testing the significance of differences between mean scores, Simple Linear Regression analysis was used to test the predictability.According to research results; general job satisfaction level of the primary schools teachers is higher than the teachers who work at the secondary schools. Beside this, job satisfaction level of the male secondary schools teachers is higher than the female teachers who work at the primary schools. There is also a significant difference between the male teachers and the female teachers on the levels of intrinsic and extrinsic job satisfaction.