Destinasyon imajının yerleşik yabancıların yerleşim yeri seçimine etkisi: Bodrum
Künye
Özgüneş, Reşad Emre. Destinasyon imajının yerleşik yabancıların yerleşim yeri seçimine etkisi: Bodrum. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017.Özet
Turizm destinasyonları birçok farklı unsurun birleşmesiyle oluşan, turizmin ana faaliyet alanı olduğu yöreler şeklinde tanımlanabilmektedir. Birer turistik ürün olma özelliği de taşıyan turizm destinasyonları; kendilerini ziyaret eden turistlere sundukları hizmetler, taşıdıkları özellikler ve sahip oldukları imaj bağlamında değerlendirilmekte ve bir alternatif olmaktadırlar. Günümüzde hem bireyler hem de şirketler için büyük önem taşıyan imaj, turizm destinasyonları için de üzerinde hassasiyetle durulması gereken önemli bir konudur. Sahip oldukları olumlu imaj nispetinde turistler tarafından tercih edilen turizm destinasyonları, kimi zaman sadece tatil yeri olarak değil bir yerleşim yeri olarak da seçilebilmektedir. Tarihin her döneminde var olan ve her geçen gün daha çok insanın katıldığı göç eylemi son yıllarda turizm destinasyonlarına doğru da bir artış sergilemektedir. Bir turist olarak ziyaret ettiği destinasyonu daha sonra yerleşim yeri olarak seçen yabancıların sayısı tüm dünyada giderek artmaktadır. Turistlerin yerleşim yeri seçimine etki eden birçok faktör olduğu bilinmektedir. Bu araştırmada bir turizm destinasyonunun sahip olduğu imajın yerleşik yabancılar tarafından yerleşim yeri olarak seçilmesindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada anket tekniği kullanılmış, kullanılan ölçeklerden elde edilen puanların yapı geçerliliğini incelemek amacıyla LISREL yazılımı sürüm 8.8, betimsel istatistikler ve varyans analizleri için SPSS sürüm 24 kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda destinasyon imajının yerleşik yabancıların yerleşim yeri seçimlerinde anlamlı ve olumlu bir etkisi olduğu saptanmıştır. Tourism destinations can be defined as the regions that are the main activity area of tourism, formed by combining many different elements. Tourism destinations that have the characteristics of being a touristic outcome have been assessed in respect to the services they offered to tourists visiting them, characteristics they have and their image, and they constitute an alternative. In our day, image that is of great importance to both individuals and companies is an important issue that also needs to be sensitively dwelled on for tourism destination. Tourism destinations preferred by tourists, based upon the positive image they have, sometimes can be chosen not only as a holiday resort but also as a settlement. The immigration action that has existed in every period of history, and to which more and more people are joining each day, shows an increase towards tourism destinations in recent years. The number of foreigners who choose the destination they have already visited as a settlement later is constantly increasing all over the world. It is known that there are many factors that influence the tourists’ choice of settlement. In this study, the effect of the image of a tourism destination on being chosen as a settlement by resident foreigners was investigated. The questionnaire technique was used in the study, LISREL software version 8.8 and descriptive statistics were used to examine the construct validity of the scores from the scales used, and SPSS version 24 was used for variance analyses. As a result of the questionnaire, it was determined that the image of the destination has a significant and positive effect on the settlement selection of residents.