Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Balıkesir ili örneği)
Künye
Gökalp, Hamza Ali. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Balıkesir ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017.Özet
Bu çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Spor Yöneticiliği Bölümü ve Antrenörlük Eğitimi bölümünde öğrenim gören öğrencilerin iletişim becerilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca katılımcıların cinsiyeti, yaşı, okuduğu bölüm, sınıf düzeyi, bir spor dalıyla sürekli olarak ilgilenip ilgilenmediği, yaşadığı yer, mezun olduğu lise türü ve bölümü, annelerinin ve babalarının eğitim düzeyi, annelerinin ve babalarının mesleği, kaç kardeş oldukları ve ailelerinin gelir düzeyi gibi değişkenler bakımından iletişim becerisi düzeylerinde anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmanın evrenini Balıkesir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri oluşturmuştur. Örneklem grubunu ise Balıkesir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 1., 2., 3., 4. sınıf öğrencilerini oluşturmaktadır. Çalışmaya 172'si bayan ve 234'ü erkek toplam 406 öğrenci katılmıştır. Araştırmada Korkut (1997) tarafından geçerliliği ve güvenilirliği yapılan "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" (İBDÖ) ile, araştırmacı tarafından oluşturulan "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak ANOVA ve "t" testi analiz yöntemleri ile yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan öğrencilerin iletişim becerisi düzeylerinin yüksek olduğunu ortaya çıkarmıştır. Çalışmaya dahil olan katılımcıların üniversitede öğrenim gördüğü bölümler, annelerinin özlük üveylik durumları, annelerinin yaşam durumları ve düzenli olarak spor yapıp yapmadıkları değişkenleri ile iletişim becerisi düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ankette bulunan diğer değişkenler ile iletişim becerileri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. This study is conducted in the academic calender of 2015-2016 at the School of Physical Education and Sports at Balıkesir University to investigate whether there are any differences in communication skills of student studying at the programs of physical education teacher education, sports menagement and coaching education. More specifically, this study concerns if such as the participants gender, age, hometown, high school type and program, universtiy program and grade, parents education level, profession and income level and whether the participants are actively involved in any sports branch or whether they have any siblings or not. Students of the School of Physical Education and Sports constitute the universal set of the study. The sample space, however, is formed by the students studying in the first four grades of the school. A total of 406 students, of which 172 are women and 234 are men, participate in the study. In this study, data related to the communication skills are collected with the “communication Skills Assessment Measure (CSAM)”, validity and reliability of which is assured by Korkut (1997). Similarly, data related to the demographic diversity of the participants are collected with the "Personal Information Form" created by the experimenter. In the end, obtained results are analyzed with the “ANOVA” and “t” Test methods using SPSS (Version 20). Results of the study reveal that the communication skills of the students studying at the School of Physical Education and Sports are remarkably high. It is observed that the differences in the communication skills among students mostly stem from which university program they attended, whether they have own- or step-mothers, their living condition of the mothers and whether they are actively doing sports or not. On the other hand, it is observed that other parameters listed in the questionnaire have minor effects on the differences in their communication skills.