Konaklama işletmelerinde nakit yönetimi ve bir araştırma
Künye
Aytaç, Hasan Tahsin. Konaklama işletmelerinde nakit yönetimi ve bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.Özet
Nakit yönetimi, nakit girişlerini hızlandırırken nakit çıkışlarını mümkün olduğunca yavaşlatmak ve para mevcudunu optimal biçimde değerlendirmek olarak tanımlanabilir. Bir başka açıdan nakit yönetimi, bir işletmenin gelirleri ile giderleri arasındaki dengenin, işletmenin kendi koşullarını ve çevre koşullarını da göz önünde tutarak, optimum şekilde kurulmasıdır. Bu çalışmanın amacı, sektörün özelliklerini de dikkate alarak, konaklama işletmelerinde nakit yönetimini incelemek ve uygulamasını araştırmaktır. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, giriş ana başlığı altında araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları ve sınırlılıkları belirtilmiştir. İkinci bölümde, araştırma ile ilgili alanyazına yer verilmiştir. İlgili alanyazın bölümü başlığı altında konaklama işletmeleri, nakit yönetimi ve ilgili araştırmalar başlıkları incelenmiştir. Üçüncü bölümde, araştırma süreci ve yöntemi hakkında genel bilgiler verilmiştir. Dördüncü bölümde araştırma bulgularına ve analizine ve son bölümde ise araştırmanın sonuçları ve önerilere yer verilmiştir. Cash management means increase the rapidity of cash income, at the same time reduce the cash outflow and evaluate cash optimal. According to an other defination cash management refers to the balance between incomes and outgoings of a business which is designed with its own and environmental circumstances. The aim of the study is investigate cash management in hotel enterprises and research its practice considering of sectoral conditions. The study consist of five chapters. In first chapter stated that entries under the heading of research problem, purpose, importance, assumptions and limitations. Literature about research was placed in second chapter. It was examined that related literature section under the heading of hospitality managements, cash management and related researches. General information about the research process and methodology are given in the third section. In the fourth part on the findings of the study and interpretation of the results and the last part of the research and some suggestions.