dc.contributor.advisor | Aydın, Selami | |
dc.contributor.author | Güzel, Serhat | |
dc.date.accessioned | 2016-12-22T07:04:18Z | |
dc.date.available | 2016-12-22T07:04:18Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016 | en |
dc.identifier.citation | Güzel, Serhat. The effect of second life as a virtual language learning environment on speaking anxiet. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3016 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | There is a lack of research on the effects of SL as a virtual language learning environment on speaking anxiety and speaking achievement among EFL learners. In addition, related literature is quite insufficient in terms of providing insight about Turkish EFL context. Therefore, this experimental study aims to examine the effects of the use of SL on speaking anxiety and achievement. In the study, a background questionnaire and an anxiety scale were administered to 44 EFL learners. Moreover, participants were called on for interviews to measure their speaking achievement levels in two steps as pre-test and post-test, and participants were divided into two groups as control group and experimental group. As a result, findings suggest that there is no significant correlation between speaking activities that take place in traditional settings and SL environment concerning speaking anxiety levels and speaking achievement. It is recommended that the extent to use SL should be moderated during speaking practice because SL does not offer a flawless solution to speaking anxiety, and teachers should be aware that the use of alternative environments as SL should be adjusted appropriately in a way that it can serve as an additional contribution to traditional speaking activities. | en_US |
dc.description.abstract | Sanal bir dil öğrenme ortamı olarak Second Life'ın İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yabancı dil konuşma kaygısı ve konuşma becerileri üzerindeki etkilerini anlatan çalışmaların sayısı oldukça azdır. Ayrıca, ilgili alanyazın, Türkiye'deki yabancı dil olarak İngilizce öğretimine ışık tutması bağlamında yetersizdir. Bu sebeple, bu deneysel çalışma Second Life'ın yabancı dil konuşma kaygısı ve konuşma başarısı üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, 40 öğrenciye birer arka plan anketi ve kaygı ölçekleri uygulanmıştır. Katılımcılar deney grubu ve control grubu olarak ikiye ayrılmışlardır. Ek olarak, ön test ve son test şeklinde iki adımdan oluşmak üzere her öğrenci konuşma düzeylerini ölçmek amaçlı olarak mülakatlara çağrılmıştır. Bulgulara göre, konuşma kaygısı ve konuşma becerisi ile ilişkili olarak Second Life üzerinde gerçekleştirilen konuşma dersleri ve geleneksel konuşma aktivitelerinin etkileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca, bu sonuçlara dayanarak Second Life'ın konuşma dersinde kullanımının belli bir oranı geçmemesi gerektiği önerilmektedir. Bunun nedeni, Second Life'ın konuşma kaygısı için kusursuz bir çözüm sağlamadığı bulgusuna erişilmiş olmasıdır. Buna ek olarak, öğretmenlerin konuşma derslerinde Second Life'ı geleneksel yöntemlere yardımcı olacak ek kaynak şeklinde kullanmaları önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yabancı Dil Olarak İngilizce | |
dc.subject | Second Life | |
dc.subject | Konuşma Kaygısı | |
dc.subject | Konuşma | |
dc.subject | Başarı | |
dc.subject | English as a Foreign Language | |
dc.subject | Second Life | |
dc.subject | Speaking Anxiety | |
dc.subject | Speaking | |
dc.subject | Achievement | |
dc.title | The effect of second life as a virtual language learning environment on speaking anxiety | en_US |
dc.title.alternative | Sanal bir dil öğrenme ortamı olarak second life'ın konuşma kaygısı üzerindeki etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |