Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkay, Hüseyin
dc.contributor.authorTurhan, Güllüzar
dc.date.accessioned2016-12-22T06:47:54Z
dc.date.available2016-12-22T06:47:54Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016en
dc.identifier.citationTurhan, Güllüzar. İşletme lisans öğrencilerinin Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları hakkındaki ilgi düzeyleri, beklentileri, ve farkındalıkları: Balıkesir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3015
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada sosyal ve ekonomik değişikliklerin yaşanması ve bilgi teknolojisinin hızla gelişmesi işletmeler uluslararası alanda yatırımlara yönelmesini sağlamıştır. Böylelikle, farklı ülkelere yatırım yapan şirketler hem faaliyette bulunduğu ülkelerin muhasebe uygulamalarına hem de kendi ülkelerinin muhasebe uygulamalarına uygun finansal tabloları düzenlemek zorunda kalmışlardır. Bilgi kullanıcılarına doğru ve güvenilir bilgi sunması amacıyla hazırlanan finansal tabloların; ihtiyaca uygun, karşılaştırılabilir ve anlaşılabilir olması için de muhasebe alanında ortak bir dilin kullanılması zorunlu hale gelmiş ve bu nedenle de Uluslararası Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları yayımlanmıştır. Ülkemizde de Türk Ticaret Kanunu'nun yürürlüğe girmesi ile birlikte Uluslararası Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları'nın birebir Türkçe'ye çevrilmesi sonucunda oluşan Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları KGK tarafından yayınlanmıştır. Bunun sonucunda finansal tablolarda meydana gelen değişiklikler akademik camiayı da etkilemiş, üniversitelerde verilen muhasebe eğitiminde değişikliklerin yapılması zorunlu hale gelmiştir. Muhasebe eğitimindeki bu değişikliklerin birer muhasebe meslek adayı olan İşletme Bölümü öğrencileri üzerinde nasıl bir etki bıraktığını tespit edebilmek ve muhasebe eğitimindeki bu değişikliklerin başarıya ulaşıp ulaşmadığını ölçmek önem arz etmektedir. Bu çalışmada Balıkesir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü son sınıf öğrencilerinin Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları konusunda ilgi düzeylerini, beklentilerini ve farkındalıklarını ortaya koymak amacıyla anket çalışması yapılmıştır. Yapılan çalışmanın sonucunda öğretim türü ve cinsiyet farklılığı ile Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları hakkındaki ilgi düzeyleri ve farkındalıkları açısından anlamlı bir sonuç çıkmazken, TMS/TFRS dersi alan öğrenciler ile bu dersi almayanlar arasında, TMS/TFRS dersinin işletme bölümünde zorunlu olarak verilmesini isteyenler ile bu dersin verilmesini istemeyenler arasında TMS/TFRS hakkındaki ilgi düzeyleri ve farkındalıkları açısından anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the globalizing world, occurrence of social and economic changes and rapid development of information technology lead businesses turn towards investments in international area. Thus, businesses, which make investments in different countries, have been obliged to prepare their financial statements according to both accounting practices in the countries they are operating and accounting practices in their own countries. To make financial statements, which are prepared to represent fair and reliable information to information users, relevant, comparable and understandable, using a common language in accounting field became an obligation and for this reason, International Accounting/Financial Reporting Standards were published. By the Turkish Commercial Code's coming into effect in our country, Turkish Accounting/Financial Reporting Standards emerged as a consequence of direct translations of International Accounting/Financial Reporting Standards were published by Public Oversight Accounting and Auditing Standards Authority. As a result of this, changes in financial statements affect academic community and it has become an obligation to make changes in accounting education given in universities. Determining how the changes in accounting education affect Business Administration students as a accounting profession candidate and measuring whether these changes in accounting succeeded or not. In this study, a questionnaire was made in order to determine the levels of interest, expectations and awareness of final year undergraduate students at Balıkesir University Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Business Administration on the subject of Turkish Accounting and Financial Reporting Standards. According to this study, while there is no meaningful difference for education type and sex with regard to knowledge about Turkish Accounting and Financial Reporting Standards, there is meaningful difference for the students who take TAS/TFRS lecture and who don't, and also the students who wants the lecture be compulsory and who doesn't, with regard to the levels of interest and their awareness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartlarıen_US
dc.subjectMuhasebe Eğitimien_US
dc.subjectUluslararası Muhasebe/Finansal Raporlama Standartlarıen_US
dc.subjectTurkish Accounting/Financial Reporting Standardsen_US
dc.subjectAccounting Educationen_US
dc.subjectInternational Accounting/Financial Reporting Standardsen_US
dc.titleİşletme lisans öğrencilerinin Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları hakkındaki ilgi düzeyleri, beklentileri, ve farkındalıkları: Balıkesir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örneğien_US
dc.title.alternativeLevels of interest, expectations and awareness of business administration undergraduate students on Turkish Accounting Standards/Turkish Financial Reporting Standards: The case of Balıkesir University, Faculty of Economics and Administrative Sciencesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster