dc.contributor.advisor | Perkmen, Serkan | |
dc.contributor.author | Sürmelioğlu, Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2016-08-31T10:03:08Z | |
dc.date.available | 2016-08-31T10:03:08Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016 | en |
dc.identifier.citation | Sürmelioğlu, Yeşim. Varyans ve serbest derecesi konusunun bilgisayar destekli öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2969 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı varyans ve serbestlik derecesi konularını öğreten bir özel öğretici yazılım tasarlamak ve bu yazılımın öğrenmeye olan etkisini incelemektir. Bilişsel Çoklu Ortam Öğrenme Teorisi ve Gagne Öğretim Modeli materyalin teorik çerçevesini oluşturmuştur. Çalışma iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada, materyalin etkililiği 15 öğretim üyesi üzerinde denenmiş ve sonuçlar öğretim üyelerinin uygulama sonucunda varyans ve serbestlik derecesi konularını iyi öğrendiklerini göstermiştir. İkinci aşamada ise, materyal lisans öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Lisans öğrencileri üzerine yapılan çalışmaya Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü’nde öğrenim gören ve Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi dersini alan 35 öğrenci katılmıştır. Bu öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere rastgele iki gruba ayrılmıştır. Kontrol grubu öğrencileri geleneksel yolla varyans ve serbestlik derecesi konularını öğrenirken, deney grubu öğrencileri bu konuları özel öğretici yazılım yoluyla bireysel olarak öğrenmişlerdir. Çalışma sonucunda, iki grup arasında istatistiksel olarak performans farkı ortaya çıkmamıştır. Ancak kavramsal anlama sorularında deney grubu öğrencilerinin performansı kontrol grubundan daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca, cinsiyetin öğrenmeye olan etkisinin incelendiği 2 x 2 two way ANOVA testine göre, erkeklerin bilgisayar destekli öğretimden kadınlara göre, öğrenme açısından daha çok faydalandığı görülmektedir. Bu çalışma sonuçlarına göre, geliştirilen materyalin varyans ve serbestlik derecesi konularını öğrenmek isteyenler için faydalı olacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of the current study was to develop a tutorial to teach variance and degree of freedom and measure its effectiveness on learning these topics. Cognitive Multimedia Learning Theory and Gagne Instructional Design Model were utilized as theoretical framework when creating this material. This study consisted of two parts. The effectiveness of this material was tested with 15 faculty members in the first step. Results showed that these faculty members learned these topics very well. This material was implemented with undergraduate students in the second step. 35 pre-service teachers in the department of computer education and instructional technology enrolled in multimedia design and development course took part in the study in the second step. These students were randomly selected to control and experimental groups. Students in the control group learned variance and degree of freedom in a traditional way. Those in the experimental group learned these two topics with the help of the tutorial individually. The results revealed no significant difference between the two groups; however, the performance of experimental group was found to be statistically higher than the control group when it comes to grasping conceptual understanding of these concepts. In addition, 2 x 2 two way ANOVA test, results revealed that male pre-service teachers benefited from the material more than the female pre-service teachers did. This result suggested an interaction effect of gender. Based on these results, we believe that learners of statistics use this material to grasp an understanding of these concepts. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Destekli Öğretim | |
dc.subject | Çoklu Ortam | |
dc.subject | Varyans | |
dc.subject | Serbestlik Derecesi | |
dc.subject | Computer-Assisted Instruction | |
dc.subject | Multimedia | |
dc.subject | Variance | |
dc.subject | Degree of Freedom | |
dc.title | Varyans ve serbest derecesi konusunun bilgisayar destekli öğretimi | en_US |
dc.title.alternative | Teaching variance and degree of freedom through computer assisted instruction | |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |