Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocakülah, Aysel
dc.contributor.authorÇelik, Saadet
dc.date.accessioned2016-08-24T11:45:13Z
dc.date.available2016-08-24T11:45:13Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016en
dc.identifier.citationKocakülah, Aysel. Sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik anlayışlarının geliştirilmesinde kavram karikatürü kullanımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2857
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 8. sınıf "Yaşamımızdaki Elektrik" ünitesi konularına bağlı olarak, kavram karikatürleri ile desteklenmiş doğrudan-yansıtıcı yaklaşım temelli öğretimin öğrencilerin bilimin doğasına ilişkin görüşlerine etkisini araştırmaktır. Çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Karaman ilinde 20 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada bilimin doğasını etkili bir şekilde öğretmek için dolaylı yaklaşıma göre daha etkili olduğu belirtilen doğrudan-yansıtıcı yaklaşımdan yararlanılmıştır. Bilimin doğası unsurlarını kazandırmak amacıyla manyetizma konusu kazanımlarını içeren öğrenci düzeyine uygun 6 tane etkinlik tasarlanmıştır. Bu unsurlar; bilimsel bilginin değişebilir doğası, gözlem ve çıkarım arasındaki fark, deneye dayalı olması, öznel doğası, yaratıcılık ve hayal gücünün ürünü olduğu ile sosyal ve kültürel içerikli oluşudur. Bu unsurlar içeren kavram karikatürleri oluşturulmuştur. Etkinlikler ve kavram karikatürleri tasarlandıktan sonra konu alanında uzman kişiler tarafından incelenmiş ve görüş alınmıştır. Araştırma yöntemi karma olup nitel ve nicel çalışmaları içermektedir. Etkinlikler uygulanmadan öncesinde ve sonrasında bilimin doğası unsurlarını ölçmeye yönelik açık uçlu sorular içeren "Bilimin Doğası Görüşler Anketi (BDGA)", manyetizma konusunun kazanımlarına yönelik "Manyetizma Kavramsal Anlama Testi (MKAT)" ve "Manetizma Başarı Testi (MBT)" uygulanmıştır. Verilen cevaplara yönelik daha ayrıntılı bilgi edinmek için seçilen öğrencilerle "Yarı Yapılandırlmış Görüşme (YYG)" yapılmıştır. Öğrencilerle yapılan tüm etkinlik ve görüşmeler videoya kaydedilmiştir. Etkinlikler manyetizma konularının kazanımlarını kazandırmaya yönelik olmakla birlikte toplam 9 ders saati sürmüştür. Uygulama sonucunda öğrencilerin sahip olduğu bilimin doğasıyla ilgili kavram yanılgıları büyük oranda düzelmiştir. Ayrıca çalışmanın akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study examines how explicit-reflective approach supported by the concept cartoons impacts eight-grade students who have “The Electricity in Our Life” unit in their curriculum. The study was administered to 20 students in 2014- 2015 academic year, in Karaman. The explicit-reflective approach, which is more effective than the indirect approach in order to teach the nature of science in an effective way, was used in the study. Six activities related to magnetism was designed with considering the student's level, and used to let them gain the principal elements of the nature of science. These principles; the changeable nature of the scientific information, the difference between observations and inferences, evidence-based science, subjectivism, the production of creativity and imagination, and the information including social and cultural context. The concept cartoons were designed with regarding to these principles. After designing these activities and concept cartoons, they were examined and reviewed by the experts in the field. The mixed method was used in this study including quantitative and qualitative research. Three pre-test and post-test were applied: “The questionnaire of the nature of science”, which is an unstructured test; ''The Conceptual Test of Magnetism” and “The Achievement Test of Magnetism”, which questionnaire the gains of magnetism. Moreover, semi-structured interview was used to collect more detailed information from students. The students were recorded on a video, while they were interviewing and experiencing these activities. The activities lasted nine hours. At the end of these activities, the misconceptions of students related to science of nature were mostly corrected. In addition, the study demonstrated that academic achievement could be influenced by these activities in a positive way.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2015/212 nolu proje ile desteklenmiştir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimin Doğasıen_US
dc.subjectManyetizmaen_US
dc.subjectDoğrudanyansıtıcı Yaklağımen_US
dc.subjectKavram Karikatürüen_US
dc.subjectKavram Yanılgısıen_US
dc.subjectNaturel of Scienceen_US
dc.subjectMagnetismen_US
dc.subjectExplicit-Reflective Approachen_US
dc.subjectConcept Cartoonen_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.titleSekizinci sınıf öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik anlayışlarının geliştirilmesinde kavram karikatürü kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe use of concept cartoons to develop grade 8 students' notions about the nature of science
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster