Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaman, Ramazan
dc.contributor.authorAksu, Cansu
dc.date.accessioned2016-08-19T12:19:37Z
dc.date.available2016-08-19T12:19:37Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013en
dc.identifier.citationAksu, Cansu. Gemi dizaynında optimizasyon ve uygulama örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2825
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractDizayn ve Optimizasyon birbirleriyle alakalı iki önemli konu olup önceliğin hangisinde olması gerektiğini problemin sahibi belirler. Buna bağlı olarak birçok mühendislik problemi iki başlı olup, bunun için önce tasarlayıp sonrasında optimize etme süreci veya optimize edilmiş parametrelerin tasarımda dikkate alınması şeklinde iki farklı yol izlenebilir. Bu problem yapısına veya tasarım sürecine uygun olan deniz araçlarının temel parametrelerinin oluşturma süreci bu çalışmanın esasını oluşturmaktadır. Çalışma, belirli bir amaca yönelik bir yük gemisinin temel tasarım parametrelerinin oluşturulması sürecini kapsamakta ve bir model üzerinde örneklenmektedir. Çalışmada, çok kriterli mühendislik problemlerini doğru ifade etmek ve çözmek maksadıyla Parametre Uzayı Araştırma Yöntemi (PSI) kullanılmaktadır. PSI Yöntemi, MOVI (Çok Kriterli Optimizasyon ve Vektör Belirleme) adlı programda uygulanmaktadır. Çalışmada, Capesize dökme yük gemisinin dizayn optimizasyon modeli PSI yöntemi kullanılarak incelenmektedir. Çalışma, ihtiyaç duyulan beklentileri karşılayacak parametreleri oluşturmakla başlayıp (MOVI) aracılığı ile optimize ederek gemi dizayn modelinin optimum dizayn parametrelerini belirler.en_US
dc.description.abstractDesign and Optimization are two key issues related to each other and the problem owner determines which has the priority over the other. Accordingly, since many problems are two-headed two different approaches that can be used, either designing comes before optimization process or optimized parameters can be considered during the design process. Generating the fundamental parameters of marine vessels which is appropriate to this kind of problem structure and design is the main concern of this study. This study includes the process of establishing the basic design parameters of a bulk carrier that is built for a particular purpose, and exemplified on a model. Parameter Space Investigation (PSI) Method which states and solves multicriteria engineering problem correctly is used in this study. The PSI method is implemented in MOVI (Multicriteria Optimization and Vector Identification) software package. Capesize bulk carrier design optimization model is investigated by using PSI method in this study. The study begins with creating the parameters that are needed to meet the expectations, and determines optimum design parameters of ship design model by optimizing through a software (MOVI).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇok Kriterli Optimizasyon ve Vektör Belirlemeen_US
dc.subjectParametre Uzayı Araştırmaen_US
dc.subjectGemi Dizaynı ve Optimizasyonuen_US
dc.subjectMulticriteria Optimization Vector Identificationen_US
dc.subjectParameter Space Investigationen_US
dc.subjectShip Design and Optimizationen_US
dc.titleGemi dizaynında optimizasyon ve uygulama örneğien_US
dc.title.alternativeShip design optimization and case studyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster