Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.contributor.authorGüleç, Emin
dc.date.accessioned2016-08-18T06:29:49Z
dc.date.available2016-08-18T06:29:49Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016en
dc.identifier.citationGüleç, Emin. Kullanım ve doyumlar yaklaşımının sosyal medya kullanım niyeti ve turistik deneyim üzerindeki etkisinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2809
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractİnternetin günlük hayatın içine girmesiyle birlikte farklı ve kendine has yeni iletişim kurma yolları da ortaya çıkmıştır. Nitekim günümüzde, iletişim demek birçok birey için sosyal medya araçları (facebook, twitter, instagram vb.) demektir. Hatta birçok birey interneti yalnızca, bu sosyal medya araçlarına bakmak için bile kullanabilmektedir. Aktif birer sosyal medya araçları kullanıcısı olan turistler de tatilleri süresince bu araçların kendilerine sunduğu kolaylıklar sayesinde bilgi alışverişinde bulunmakta, eğlenceli vakit geçirmekte ve diğer kullanıcılar ile sosyal etkileşimlerde bulunarak turistik deneyimlerini şekillendirmektedirler. Bu nedenle sosyal medya ağlarının turistik deneyimleri dizayn edebilecek bir potansiyele sahip olduğundan söz edilebilir. Bu araştırmanın alanyazın bölümünde, sosyal medya ve sosyal medya araçlarının tanımı, tarihsel süreçleri, özellikleri, kapsamı ve önemi ele alınmaktadır.. Araştırmanın bulgular bölümünde ise kolayda örnekleme yöntemiyle Edremit Körfezi’ni ziyaret eden yerli turistlerden 389 kişi üzerinde bir anket çalışması uygulanmış ve sosyal medya kullanım niyetlerinin yaşadıkları turistik deneyimleri üzerinde nasıl bir etki bıraktığı ortaya koyulmaktadır.en_US
dc.description.abstractWith the introduction of the internet into daily life, different and unique ways to create new communications appeared. In fact, today, communication means social media tools (facebook, twitter, instagram etc.) for so many people. So that internet users are often using internet to only look at the social media. The tourists who are using internet and social media, exchanging informations with each others ,having fun and making social interactions with other users for better tourist experiences during their holidays. Therefore, we can mention that social media will be able to design tourist experiences. In the literature section of this research, social media and the definition of social media tools, historical processes, features, contents and importance will be discussed. In part of the research findings with sampling method, applied a survey to 389 local tourists who visited to Edremit Bay and will be analyzed the intention to use social media on their tourist experiences and their impressions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medya
dc.subjectSosyal Medya Araçları
dc.subjectTuristik Deneyim
dc.subjectKullanım ve Doyumlar Yaklaşımı
dc.subjectEdremit Körfezi
dc.subjectSocial Media
dc.subjectSocial Media Tools
dc.subjectTourist Experiences
dc.subjectUses and Gratification Approach
dc.subjectEdremit Bay
dc.titleKullanım ve doyumlar yaklaşımının sosyal medya kullanım niyeti ve turistik deneyim üzerindeki etkisinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeEffect of uses and gratification approach on intention to using social media and tourist experienceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster