Meslek Yüksekokulu öğrencileri için eğitsel matematik oyunu geliştirilmesi ve başarıya etkisinin incelenmesi
Citation
Durdut, Aykut. Meslek Yüksekokulu öğrencileri için eğitsel matematik oyunu geliştirilmesi ve başarıya etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016.Abstract
Bu araştırmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik öğretiminde çalışma kapsamında geliştirilen eğitsel bilgisayar oyunun ve oyun motivasyonun öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Altınoluk Meslek Yüksekokulu’nda eğitim gören 44 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan 44 öğrenciden 22 öğrenci deney grubu, diğer 22 öğrenci ise kontrol grubu olarak seçkisiz yöntem ile seçilmiştir. Araştırmada yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın deney grubunda ağırlıklı olarak eğitsel oyun yöntemi, kontrol grubunda ise herhangi bir yöntem uygulanmamıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere çalışma başlangıcında 2011 yılındaki DGS sınavı ön test olarak ve çalışma bitiminde son test olarak uygulanmıştır. Çalışma sonunda deney gruplarındaki öğrencilerin tekniklere ve uygulamaya ilişkin düşünceleri alınmıştır. Gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek için başarı testinden elde edilen veriler üzerinde t testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; deney grubunun başarı puanının kontrol grubundan yüksek olduğu ve eğitsel matematik oyunlarının akademik başarı üzerinde etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Deney gruplarındaki öğrencilerden alınan görüşlere göre eğitsel oyunlardaki rekabetin oyuna karşı motivasyonu arttırdığı ve çeşitli cihazlardan erişimin ise aktif katılımı sağladığı belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre, merkezi sınavlardaki matematik dersinde eğitsel oyunlar kullanılarak öğrencilerin başarı düzeyleri ve motivasyonları arttırılabilir. The purpose of this study, determine the impact on student achievement motivation of vocational school students with educational teaching methods in mathematics teaching. Research population is consist of students which are studying in vocational high school .The working group includes fourtyfour students from “Altinoluk Vocational High School”. Twentytwo students selected randomly have been in the experimental group, and twentytwo students selected randomly have been in the control group. The study was a semi-experimental study. The computer aided math games have been applied to the experimental group. It has not applied to the control group. At the beginning of the study, “2011 DGS exam” was applied in all groups as pretest and posttest. At the end of the study, we have received the opinion of the experiment groups about techniques and application. T test was used on the data for determine significant differences between the groups. The result of analysis has been determined that the achievement scores of the experimental group was higher than the control group and the impact on the academic achievement of educational math game. According to the students' opinions, competition in the educational game to increase motivation for the game and provide access from various devices is determined that the active participation. According to these results, success and motivation of the students can be improved in the central examination using educational games.