Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaraman, Sebahattin
dc.contributor.authorCoşkun, Gözde Nur
dc.date.accessioned2016-07-15T10:25:39Z
dc.date.available2016-07-15T10:25:39Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationCoşkun, Gözde Nur. Seyahat acentalarında elektronik pazarlama ve Ankara ilinde bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2776
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde ekonomik anlamda birçok iş kolunun, faaliyetlerinde başarıya ulaşabilmeleri interneti etkin bir biçimde pazarlama aracı olarak kullanabilmelerine bağlıdır. Büyük bir hızla yaygınlaşan ve gelişen internet, pazarlama aracı olarak önemli bir konuma gelmiştir. Dünyanın en hızlı büyüyen sektörü olan turizm sektöründe faaliyet gösteren seyahat acentalarının da, pazarlama faaliyetlerinde başarılı olabilmek için interneti etkin kullanmaları zorunludur. İnternet sayesinde seyahat acentaları ve müşteriler arasında doğrudan iletişim kurulması sağlanmaktadır. Yapılan bu çalışma, Ankara bölgesinde faaliyette bulunan A grubu seyahat acentalarının son yıllarda hızlı bir gelişme göstermekte olan e-pazarlama uygulamalarını kullanma derecelerini ve uygulama yöntemlerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Seyahat acentalarının e-pazarlama kapsamında internet altyapısına ve görsel tanıtıma önem verdikleri görülmektedir. Aynı zamanda, daha önce hizmet satın alan müşterilerle elektronik ortamda tekrardan iletişime geçildiğinde yeni ürün satın alma hususunda olumlu tepkiler verildikleri sonucuna ulaşılmıştır. İnternetin en önemli özelliklerinden biri olan bilgi edinme, seyahat acentalarında e-pazarlama faaliyetleri kapsamında en çok müşterilerle iletişim kurmada, satış sonrası destek sağlamada, genel pazarlama faaliyetlerinde, pazar araştırmalarında ve on-line satış işlemlerinde kullanıldığı göze çarpan sonuçlardandır.en_US
dc.description.abstractToday, economical success of many businesses depends on how effectively they use the Internet as a marketing tool. The internet growing rapidly and spreading everywhere, has come to an important position as a marketing tool. Travel agencies, the world's fastest-growing sector in operating in the tourism sector, have to use the internet effectively to be successful marketing. Through Internet establishing direct communication is available between travel agents and customers. Some studies have been made to investigate how much group A travel agencies in Ankara use e-marketing applications which have been improved over the last few years.It is seen that travel agencies give importance to Internet infrastructure and e-marketing and visual presentation. At the same time, when the customers who have previously receved services are contacted again electronically they seemed to give a positive response on the matter of buying new products. One of the most important features of the Internet, gaining information, stands out as being useful to communicate with clients, providing support after sales, in general marketing activities, in market research and in on-line sales processes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm
dc.subjectPazarlama
dc.subjectElektronik Pazarlama
dc.subjectTourism
dc.subjectMarketing
dc.subjectElectronic Marketing
dc.titleSeyahat acentalarında elektronik pazarlama ve Ankara ilinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeElectronic marketing in travel agents and a research in Ankaraen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster