Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGül, Kudret
dc.contributor.authorAsmadili, Veli Ulaş
dc.date.accessioned2016-06-20T13:16:17Z
dc.date.available2016-06-20T13:16:17Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationAsmadili, Veli Ulaş. Paket turlarda müşteri memnuniyetini arttırma aracı olarak algılanan riskin azaltılmasında turist rehberinin rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2738
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTurizm sektöründe müşteri memnuniyeti sağlamak rekabet açısından oldukça önemlidir. Müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi için uygun şartların oluşturulması gerekmektedir. Bu şartların oluşturulması için paket tur organizasyonun da görev alan diğer personelin yanı sıra turun aktif yöneticisi olan turist rehberinin bilgi, beceri ve tecrübesine ihtiyaç duyulmaktadır. Öte yandan rehberler sahip oldukları nitelikleri ve özellikleri ile turist memnuniyetini sağlamada önemli bir işleve sahiptirler. Bu nedenle, turistlerin beklentilerini karşılamada rehberler anahtar bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı; paket tura katılan bireylerin turda karşılaşacaklarını düşündükleri bazı riskleri ve bu risklerin azaltılmasında rehberin nasıl bir rol üstlendiğini incelemek, algılanan riskin azaltılmasında ne derece etkili olduğunu ortaya çıkarmaktır. Veri toplamada anket tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi frekans, çift örneklem t-test ve tek yönlü ANOVA testleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları rehberlerin, turistlerin algıladıkları riskleri azaltmada etkili olduğunu göstermektedir. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde paket tur kavramı, özellikleri, çeşitleri ve hazırlanma süreci incelenmiştir. İkinci bölümünde ise müşteri ve müşteri memnuniyeti kavramları açıklanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde turlarda müşterilerin algıladıkları riskler ve bu riskleri azaltmanın yolları ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise turist rehberliği kavramı ve rehberlerin turlarda algılanan riski azaltmadaki rolü incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise araştırma bulgularına ve sonuçlarına yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractEnsuring customer satisfaction in the tourism sector is very important in terms of competition. To provide customer satisfaction, it is necessary to create appropriate conditions. Tourist guide's knowledge, skill and experience plays an important role in order to ensure these conditions. On the other hand, tourist guide has an important function in meeting tourist satisfaction with his abilities. Therefore tourist guide has an important role in providing touristic expectations. The aim of the study is to investigate the role of the tourist guide in reducing risks that may be faced in the tours by tourists. Another aim of the study is to reveal effectiveness of the guide in reducing percieved tour risks. Questionnaire techniques were used in data collection. Data were analyzed by frequency, paired sample t-test and one way ANOVA tests. According to the research results, guides are effective in reducing risks that tourists are perceived in the package tours. This work consists of five sections. First section includes package tour concept, types, characters and the process of preparing package tour. The second part attempts to explain the concept of customer and customer satisfaction. The perceived risk of customers is in the third section. In the fourth section, it is discussed the concept of the tourist guide and the role of the guide in reducing percieved risks. The last part of the study includes research findings and conclusions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgılanan Risk
dc.subjectMüşteri Memnuniyeti
dc.subjectTurist Rehberi
dc.subjectPercieved Risk
dc.subjectCustomer Satisfaction
dc.subjectTourist Guide
dc.titlePaket turlarda müşteri memnuniyetini arttırma aracı olarak algılanan riskin azaltılmasında turist rehberinin rolüen_US
dc.title.alternativeRole of tourist guide to reduce percieved risk as a tool of increasing customer satisfaction in package toursen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster