Lisans düzeyinde rekreasyon bölümü müfredatlarının incelenmesi ve örnek müfredat çalışması
Künye
Yağcı, Pelin. Lisans düzeyinde rekreasyon bölümü müfredatlarının incelenmesi ve örnek müfredat çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.Özet
Bilim ve teknolojide meydana gelen gelişmeler, bireylerin yaşamlarında boş zamanların artmasına neden olmuştur. Boş zamanların artması, bu zamanların verimli ve bireyin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde değerlendirilmesi ihtiyacını beraberinde getirmiştir. Bu da boş zamanların değerlendirilmesi ifadesinin karşılığı olarak rekreasyon kavramını ortaya çıkarmıştır. Boş zamanların verimli ve bireyin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde değerlendirilmesi için rekreasyon faaliyetlerini yöneten, bireyleri rekreasyon faaliyetlerine yönlendiren, bu alanda eğitim almış birey ihtiyacı gündeme gelmektedir. Bu ihtiyaç açığının kapatılması ise ancak "Rekreasyon Yönetimi" bölümleri müfredatlarında bulunan dersler aracılığıyla, bilgi birikimi ve beceri kazandırılmış bireylerin yetiştirilmesi ile mümkün olacaktır. Çalışmanın amacını, Kanada ve rekreasyon faaliyetlerinin ilk gelişim gösterdiği yer olarak Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan üniversitelerin rekreasyon bölümleri müfredatlarının incelenmesi ve elde edilen dersler ışığında Türkiye'ye yönelik "Rekreasyon Yönetimi" bölümleri için müfredat önerisi sunmak oluşturmaktadır. Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş başlığı altında araştırmanın problemine, amacına, önemine, varsayımlara ve sınırlılıklara yer verilmektedir. İkinci bölümde ilgili alan yazın ve kuramsal çerçeveye yer verilmektedir. Öncelikle zaman, boş zaman ve rekreasyon kavramları üzerinde durulmuş, daha sonra eğitim kavramı ve müfredat geliştirme ile ilgili açıklamalara yer verilmiştir. Aynı zamanda konuyla ilgi yapılmış araştırmalara da bu başlık altında değinilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yöntemine ilişkin bilgilere, araştırmanın modeli, bilgi toplama kaynakları ve bilgilerin toplanması ve değerlendirilmesi olmak üzere üç başlık altında yer verilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde araştırma kapsamında elde edilen bulgular ile yorumları yer almaktadır. Beşinci ve son bölümde ise, araştırmanın bulgularından yola çıkarak sonuçlara ve müfredat önerilerine yer verilmektedir. Scientific and technological advancements led to an increase of spare times in individual lives. Increase of spare times brings along the need of making use of these times fruitfully and in a way to meet the needs of individuals. And this revealed the concept of recreation in return for the expression of making use of the spare times. To make use of the spare times fruitfully and in a way to meet the needs of individuals; comes to the fore the need for persons that manage the recreation activities, directs individuals to recreation activities and who received education in this field. To serve the purpose in this field will barely be possible by training individuals to make them have necessary accumulation of knowledge and skills through the lessons in the curriculums of the "Recreation Management" departments. The purpose of the study is to review the curriculums of the recreation departments of the universities in the USA and Canada, where recreation activities made progress for the first time, and offer curriculum suggestions for the "Recreation Management" departments in Turkey in the light of the information we obtained. The study consists of five main chapters. In the first chapter, under the title of introduction, takes part the problem, purpose, importance, assumptions and constrictions of the study. In the second chapter, it was covered the relevant literature and theoretical framework. Primarily, it was focused on the concepts of time, spare time and recreation, and then instructions about the training concept and curriculum development were give place. Besides, the researches performed on the track were covered under this title. In the third chapter of the study, take part the information about the method of the research, the research model, information sources and collection and evaluation of the information under three titles. Findings obtained within the scope of the research and their interpretations were covered in the fourth chapter. And in the fifth and final chapter, the results and curriculum suggestions arising from the findings of the research were covered.