Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Bilal
dc.contributor.authorŞerefhanoğlu, Ozan
dc.date.accessioned2016-05-18T10:14:41Z
dc.date.available2016-05-18T10:14:41Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014en
dc.identifier.citationŞerefhanoğlu, Ozan. Okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile öğretmenlerin örgütsel uyum düzeyleri arasındaki ilişki: Balıkesir ili örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2672
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yer değişikliği yapan öğretmenlerin yeni kurumlarına uyum süreçleri ile okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Balıkesir il genelinde yer değişikliği yapmıG olan toplam 960 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmada evrenin tamamına ulaşılabildiğinden evren örneklem olarak belirlenmiştir. Araştırmada mentorluk fonksiyonları algısını ölçmek için "Mentorluk Fonksiyonları Ölçeği", örgütsel uyum algısını ölçmek için ise "Örgütsel Uyum Ölçeği" olmak üzere iki farklı ölçek hazırlanmış ve elektronik ortamda uygulanmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesi ve değerlendirilmesinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Ölçeklerden alınan puanlara ait frekans, aritmetik ortalama ve yüzde dağılımları hesaplanmış, değişkenler arasındaki ilişki incelenirken korelasyon analizi yapılmıştır. Ortalama puanlar arasındaki farkların anlamlılığı test edilirken, bağımsız gruplar t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Yordayıcılığı test etmek için basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada hata payı .05 olarak alınmıştır. Bu araştırma sonucuna göre, okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile öğretmenlerin örgütsel uyum süreçleri arasında orta düzeyde (.608) bir ilişki olduğu belirlenmiş olup, okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları arttıkça, öğretmenlerin örgütsel uyum düzeylerinin de arttığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the relationship between the process of adaptation to new institutions of the teachers having changed their schools and school directors' mentoring functions. The universe of the study was composed of 960 teachers having changed their schools in the province of Balıkesir in 2012-2013 Academic Year. As the whole universe was reached, the universe was defined as the study sample. In the study, two different scales were used. One of them was "Mentoring Functions Scale" to measure perceptions of mentoring functions and the other one was "Organizational Adjustment Scale" to measure the perception of organizational adaptation. In the analysis and evaluation of the data collected, SPSS 17.0 package program was used. Frequency, arithmetic mean and percentage distributions of the scale-scores were calculated and correlation analysis was done to examine the correlance between variables. Independent samples t-test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) were performed to test the significance of differences among mean scores. Simple Linear Regression Analysis was used to test the predictivity. The margin of error was .05 in the study. According to the research results, it was determined that there was a moderate correlation between school directors' mentoring functions and teachers' organizational adaptation processes. As the school directors' mentoring functions increased, teachers' organizational compliance level also increased.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMentoren_US
dc.subjectMenteen_US
dc.subjectMentorluk Fonksiyonlarıen_US
dc.subjectEğitimde Mentorluk Fonksiyonlarıen_US
dc.subjectÖrgütsel Uyumen_US
dc.subjectMenteéen_US
dc.subjectMentoring Functions
dc.subjectMentoring Functions in Education
dc.subjectOrganizational Adaptation
dc.titleOkul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile öğretmenlerin örgütsel uyum düzeyleri arasındaki ilişki: Balıkesir ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe relationship between school directors' mentoring functions and teachers' organizational fit level: Balıkesir sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster