dc.contributor.advisor | Kocakülah, Aysel | |
dc.contributor.author | Savaş, Emre | |
dc.date.accessioned | 2016-05-17T08:49:51Z | |
dc.date.available | 2016-05-17T08:49:51Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011 | en |
dc.identifier.citation | Savaş, Emre. Akran öğretimi destekli bilimsel süreç becerileri laboratuvar yaklaşımının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2649 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Fen bilgisi programlarının yenilenmesi ile öğrencilerin bilimsel süreç becerileri daha da önemli hale gelmiştir. Laboratuvar dersleri ile kazanılması mümkün olan bu becerilerin öğrencilere kazandırılmasında öğretmenlerin, dolayısıyla öğretmen adaylarının payının büyük olduğu düşünülmektedir. Ayrıca, fen öğretimde son yıllarda kullanılan bir yöntem olan akran öğretimini de bu çalışma da diğer bir boyut olarak düşünülmüştür. Buradan yola çıkarak, akran öğretimi destekli bilimsel süreç becerileri laboratuvar yaklaşımının öğretmen adaylarının üst düzey bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesinde etkili bir yöntem olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada tek gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise 2010- 2011 eğitim- öğretim yılı, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıftaki 30 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Fen Öğretimi ve Laboratuvar Uygulamaları I dersinde öğretmen adaylarına 6 hafta boyunca, akran öğretimi destekli bilimsel süreç becerileri laboratuvar yaklaşımıyla öğretim yapılmıştır. Amaca yönelik veriler Bilimsel Süreç Becerileri Testi, Açık Uçlu Deney Yaprakları, Öğrenci Rubrikleri, Deney Değerlendirme Anketi ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme kayıtlarından elde edilmiştir. Bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının üst düzey bilimsel süreç becerilerinden sonuç çıkarma, model oluşturma ve karar verme becerilerinde yüksek, tahmin ile verileri kaydetme ve yorumlama becerilerinden orta, değişkenleri belirleme ile değişkenleri değiştirme ve kontrol etme becerilerinde ise düşük kazançlar elde ettikleri; hipotez kurma ve deney yapma becerilerinde ise kazanç elde edemedikleri bulunmuştur. Buna göre yöntemin, öğretmen adaylarına bazı bilimsel süreç becerilerinin kazandırılmasında, etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte yöntemin, bilimsel süreç becerilerini kazandırmak üzere uygulanması önerilmektedir. Her beceri için ayrı bir ders saati belirlenerek yöntemin daha etkili olabileceği de düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | By the revision of the primary science curriculum, science process skills of the students have gained importance. It is thought that teachers and teacher candidates have important roles in teaching these skills to the students. Moreover, peer instruction which has been a method in science teaching in recent years, is another dimension of this research. Therefore, it is aimed to investigate whether the science process skills laboratory approach supported with peer instruction is an efficient method or not in promoting high level science process skills of the teacher candidates. In this study, one sample quasi-experimental design was used. The sample of the study is composed of 30 tertiary students at Balıkesir University in the Department of Elementary Science Education in the academic term of 2010- 2011. The teacher candidates were instructed with the science process skills laboratory approach supported with peer instruction in the Teaching Science and Laboratory Applications I course four six weeks. Data were obtained by using Science Process Skills Questionnaire, Open- Ended Experiment Sheets, Student Rubrics, Experiment Evaluation Questionnaire and Semi- Structured Interviews to arrive at research objectives. According to research findings, it was found that teacher candidates acquired high gains for the high level science process skills of inference, formulating models and making decisions; medium gains for the skills of prediction, recording and interpretation of data and finally low gains for the skills of determining, manipulating and controlling variables. It was also revealed that teacher candidates did not acquire any gains for the high level science process skills of formulating hypotheses and constructing experiments. It was concluded that instructional method was effective in acquiring some science process skills for teacher candidates. It can be suggested that instructional approach can be applied to acquire science process skills. It is thought that the instructional approach might be more effective as planning separate class for hours each skill. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fen Öğretimi | |
dc.subject | Akran Öğretimi | |
dc.subject | Bilimsel Süreç Becerileri Laboratuvar Yaklaşımı | |
dc.subject | Öğretmen Adayları | |
dc.subject | Science Education | |
dc.subject | Peer Instruction | |
dc.subject | Science Process Skill Laboratory Approach | |
dc.subject | Teacher Candidates | |
dc.title | Akran öğretimi destekli bilimsel süreç becerileri laboratuvar yaklaşımının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Effect of the science process skills laboratory approach supported with peer instruction on science process skills of teacher candidates | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |